קול קורא: לקיים יום תפילה בכל מוסדות החינוך

גדולי ישראל בניו יורק, קוראים לקיים יום תפילה בשל גזירת החינוך במדינה, הרשויות רוצות להתערב בתכני בתי הספר ותלמודי התורה והישיבות. "התפילות של תלמידינו חזקים ביותר, בזמן עת צרה ליעקב, בזמן עת לעשות לה' הפרו תורתך"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.5.2022 | 23:30

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בהוראת גדולי ישראל בניו יורק, נקראו התושבים לומר תהילים ביום שני, ערב ראש חודש סיון, יום כיפור קטן, בשל גזירת החינוך המדאיגה מאד את החרדים בניו יורק. בהודעה מטעם מארגני התפילה נאמר "עמך בית ישראל חייבים להתאחד ליום תפילה, כדי שנוכל להביא דרך הכוח הייחודי של התפילות את ביטול הגזירה, התפילות של תלמידינו חזקים ביותר, בזמן עת צרה ליעקב, בזמן עת לעשות לה' הפרו תורתך".

בהודעה נאמר עוד "בהוראת זקני ראשי ישיבה של ועד ראשי ישיבות תורה ומסורה, הרב שמואל קמנצקי שליט"א, ראש ישיבת פילדלפיה. הרב אהרן פלדמן שליט"א, ראש ישיבת נר ישראל. ויושב ראש הועד, הרב הלל דוד שליט"א, 'תורה ומסורה' נקראים כל תלמידי הישיבות, תלמודי תורה, ובתי יעקב, בכל המקומות, לומר תהילים ביום שני, ערב ראש חודש סיון, יום כיפור קטן, כך שנוכל להביא דרך הכוח הייחודי של התפילה, את ביטול הגזירה". עוד נאמר, כי "כל מוסד צריך לעשות את ההכנות שלו כדי שתלמידיו יאמרו כמה פרקי תהילים ביחד ביום שני (30 במאי). יהי רצון שהתפילות שלנו יתקבלו תחת כסא הכבוד".


קול קורא מטעם הרבנים לעצרת תפילה

כזכור באפריל האחרון חתמו גדולי האדמו"רים בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין - ניו יורק, על "קריאת קודש וחובת השעה", בה מתבקשים כל ההורים השולחים את ילדיהם למוסדות החינוך בשכונה - לחתום על 'עצומה' נגד רפורמת החינוך החדשה העלולה לפגוע במערכת החינוך החרדית בניו יורק. מנהלי המוסדות החליטו לגייס עשרות אלפי הורים שיחתמו על ה'עצומה', נגד התוכניות של משרד החינוך במדינה, בעקבות הרפורמה המתוכננת, במסגרתה ייאלצו תלמידי הישיבות ללמוד תכנים בעייתיים ושמנוגדים להשקפת העולם החרדית. בין היתר יצטרכו ללמוד את חוקי המדינה לגבי שימוש לרעה באלכוהול, סמים ועישון סיגריות, בטיחות בכבישים מהירים ונהיגה בטוחה בתוככי שכונות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום