ראש הישיבה למתמודד: לעשות השתדלות להצביע עבורך

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, מתמודד שוב על תפקידו בפרלמנט הצרפתי, אך בשל קיום הסבב הראשון בחג השבועות, קיים חשש כי לא ייבחר מחדש. במטה שלו מדגישים: "תינתן אפשרות להצביע דרך האתר של הממשל הצרפתי למי שנרשם מראש החל מהיום ועד רביעי הקרוב - מאיר נלחם כמו אריה בשבילנו במשך שנים, עכשיו עלינו להתגייס ולהצביע עבורו"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 27.5.2022 | 10:27

חבר הפרלמנט אצל ראש הישיבה | צילום: באדיבות המצלם

הסבב הראשון בבחירות לפרלמנט הצרפתי, במדינות שמחוץ לצרפת, צפוי להתקיים בחג השבועות עצמו, דבר שימנע מאלפי מצביעים שומרי מצוות הנמנים על בוחריו של מאיר חביב, להגיע לקלפי בשגרירות. אך מי שנרשם מראש באמצעות האתר של הממשלה הצרפתית יוכל להצביע באופן מקוון החל מהיום, יום שישי בשעה 1 בצהריים ועד רביעי הקרוב בשעה 1 בצהריים, ובמטה הבחירות של המועמד היהודי-צרפתי מאיר חביב משקיעים מאמצים לגייס כל קול, בשל החשש מפני הפסד לו מצפים בשמאל ובימין הקיצוני.

כידוע, בפרלמנט הצרפתי מיוצגים גם אזרחים המתגוררים מחוץ לצרפת. אזרחי צרפת המתגוררים בישראל, יחד עם אזרחים צרפתים המתגוררים באיטליה, יוון, טורקיה, קפריסין, מלטה, סן מרטין והוותיקן יבחרו שוב את נציג המחוז שלהם בפרלמנט הצרפתי. ועל משבצת זו מתמודד מאיר חביב לצד שני מתמודדים נוספים שמובילים קמפיין הסתה, הנותן לראשונה לטענתם תקווה להביס את חביב בשל יום הבחירות שחל בעיצומו של חג השבועות, כשבוחריו שומרי המצוות לא ייצאו להצביע.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב כיהן בתפקיד ב-9 שנים האחרונות ונבחר בעבר ברוב מוחץ (88%) על ידי המצביעים הצרפתים המתגוררים בישראל.
אמנם תינתן אפשרות להצביע דרך האתר מספר ימים קודם לכן (מיום שישי 27.05.22 עד ה-01.06.22), אך מדובר באמצעי יחסית חדש שלא מוכר למצביעים, ורבים לא הספיקו להירשם מראש ובוודאי לא המבוגרים שבהם, שמהווים חלק לא מבוטל מקהל המצביעים המתגוררים בישראל. כמו כן, רבים מדירים עצמם מהאמצעים הטכנולוגיים.

חבר הפרלמנט מאיר חביב ידוע כחבר פרלמנט לוחמני אשר התגייס אין ספור פעמים במאבקים נגד האנטישמיות בצרפת, ולמען השמירה על היהדות כדי לאפשר שחיטה כשרה נגדה מתנהלת מערכה קשה. כן יזם והוביל את החקירה הפרלמנטרית בצרפת על רצח שרה חלימי הי"ד ומאבקים ציבוריים רבים. בשל דעותיו והקירבה שלו לישראל, הוא אישיות מאוימת בצרפת והוא חי תחת אבטחה.

לקראת מערכת הבחירות הגורלית הגיע חביב להתברך במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, כפי שנהג במערכות בחירות קודמות, בהם זכה להתברך אצל רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטינמן זצ"ל, רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ויבדלחט"א ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ששמע סקירה על פעילותו העניפה והמסורה של מאיר חביב למען קהילות יהודי צרפת ומאבקו נגד האנטישמיות וביצור הדת והכשרות בצרפת העומדת בעין הסערה, כאשר ארגונים רבי עוצמה מובילים ניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע בשחיטה ובכשרות המסורה.

ראה"י התבטא ואמר, כי "כל מי שיכול בוודאי חובה עליו להצביע ולפעול להצלחת מאיר חביב", בירך את מאיר חביב ואיחל הצלחה בשליחותו: "תזכה להמשיך בפועלך הברוכים למען יהודי צרפת וביצור הכשרות והשחיטה היהודית ובעז"ה כל מי שצריך ויכול בוודאי יעשה השתדלות להצביע עבורך".
בשיחה עם "יתד נאמן" לאחר ביקורו בבית הגר"ג אדלשטיין ציין חביב, כי התרגש מאוד מברכתו; "ברוך ד' זכיתי לברכתם ועידודם הבלתי פוסק של מרנן גדולי ישראל, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל ומרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל ויבלח"ט רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א. התמיכה הזו והברכות שלהם מלוות אותי יום יום ואני גאה לייצג את היהדות המסורתית הנאמנה ולפעול לשימור המצוות מול כל המבקשים לפגוע בנו מבית ומחוץ ל"ע".

חביב הדגיש את קריאתו של ראש הישיבה כי "כל מי שיכול בוודאי חובה עליו להצביע ולפעול להצלחתי". לדברי חביב, "הקמנו מטה מיוחד שיפעל לסייע למצביעים שנרשמו לאפשרות ההצבעה באתר המקוון שמספרו 079-8008000. במערכת בחירות זו, בשונה מפעמים קודמות אין לנו איך לסייע בשינוע מצביעים בשל הבחירות הנערכות בחג ולא מעוניינים שאנשים יצביעו חלילה בחג, לכן אנו ממקדים מאמצים באיסוף כל קול בימי הבחירות המקוונים".

ממטה הבחירות של חבר הפרלמנט מאיר חביב בישראל נמסר: "מאיר חביב נלחם במשך שנים למען הזכויות של הצרפתים שהוא מייצג, ביניהם הצרפתים המתגוררים בישראל. עכשיו זה הזמן שלנו להתגייס בשבילו ולדאוג שכמה שיותר אנשים יצביעו. עבור רוב המצביעים בישראל, האופציה היחידה להצבעה תהיה באופן מקוון. מצד אחד זה 'חוסך' את ההגעה לקלפי, מצד שני זה מעלה קשיים טכנולוגיים עבור רבים מהמצביעים. הקהל בישראל מאד מעריך ואוהב את מאיר חביב ואנחנו מאמינים כי בע"ה למרות הקשיים, הוא ינצח גם הפעם בזכות ברכת גדולי ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום