ליברמן מסית נגד אברכי הכולל: ״שותים קפה ומדברים פוליטיקה״

שר האוצר אביגדור ליברמן פער את פיו לפני זמן קצר בישיבת הסיעה על האברכים שלומדים בכוללים ובישיבות וטען כי "הם שותים קפה, מדברים פוליטיקה ואנחנו מממנים אותם". הברים באים ברקע דרישתו לקיצוץ תקציבים

ארי קלמן | פוליטי 30.5.2022 | 14:29

שר האוצר, אביגדור ליברמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת הסיעה השבועית של מפלגת 'ישראל ביתנו' שר האוצר אביגדור ליברמן פוער שוב את פיו נגד לומדי התורה ומנסה להתסיס את הציבור ולהסית נגדם. דברי שר האוצר מגיעים ברקע לקיצוץ תקציבי הישבות וחוק חובת לימודי ליב״ה במוסדות הפטור.

בדבריו אמר שר האוצר כי יעמוד איתן גם מול התנגדות קואליציוניים שבוודאי יבואו, ״לא נתפשר על חיוב לימודי ליב״ה במוסדות הפטור״, הוא הבהיר ״מי שלא רוצה לא ללמד לימודי לימודי - תעשו את זה על חשבונכם ולא על חשבון משלם המיסים״.

על קיצוץ תקציב הישיבות הצפוי אמר ליברמן: ״אי אפשר לפעול גם נגד הקואליציה וגם לקבל כסף קואליציה״, אמר השר תוך שהוא משמיץ את לומדי התורה, ״זה לא לימודי קודש, זה לימודי בטלה״.

ליברמן הוסיף והסית ״רוב הכסף הולך לכוללים שלומדים שם מגיל 29 עד הפנסיה, מגיעים בבוקר ואוכלים סנדוויץ'׳, שותים קפה, מדברים פוליטקיה ואז פותחים כמה ספרים. אין סיבה לממן אותם״.

עוד אמר ליברמן בנושא הקואליציוני, ״מבכינתה של ישראל ביתנו הדבר החשוב ביותר הוא לשמר את הקואליציה בחירות לא ישנו דבר, בחירות לא ישנו את היחס בין הגושים מקסימום תזוזות בתוך הגושים״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום