אירופה תחייב את כל החברות להשתמש בשקע טעינה אחיד

האיחוד האירופי חתם אמש אחר הצהריים על חוק שיחייב כל מכשיר נייד להיות מצויד בשקע טעינה אחיד | בהדרגה יחויבו כל החברות המייצרות מכשירי חשמל ניידים הנמכרים באיחוד האירופי, לצייד אותם בשקע טעינה מסוג USB Type-C

חזקי ניימן | טכנולוגיה 8.6.2022 | 07:56

כבל מטען | צילום: pixabay

כל הסמארטפונים והטאבלטים יצטרכו להשתמש במטען משותף במסגרת הסכם זמני של האיחוד האירופי שנחתם אמש. התוכנית של האיחוד האירופי תאלץ את כל החברות, בעיקר אפל, לייצר את מטען ה-USB-C שמשתמשי האנדרואיד מכירים, עבור טלפונים, טאבלטים, קוראי ספרים אלקטרוניים ומצלמות דיגיטליות. כ-15 סוגי מוצרים כלולים בהיקף, כולל אוזניות, קונסולות משחקי וידאו ואוזניות.

התוכנית, כך דווח ב-N12, אושרה אמש באופן זמני ותחסוך לצרכנים כ-250 מיליון יורו בכל שנה, על פי הנציבות האירופית. הפרלמנט האירופי ו-27 מדינות האיחוד האירופי צריכים עדיין לחתום על ההסכם. יצרניות טלפונים וטאבלטים יצטרכו לציית להחלטה עד הסתיו של 2024. למחשבים ניידים יהיה יותר זמן לבצע את המעבר, כאשר יצרני המחשבים הניידים קיבלו עוד 40 חודשים לאחר שהכללים החדשים ייכנסו לתוקף.

"מטען אחיד הוא הגיוני עבור המכשירים האלקטרוניים הרבים בחיי היומיום שלנו", אמר נציב השוק הפנימי האירופאי תיירי ברטון בהצהרה. "צרכנים אירופאים יוכלו להשתמש במטען יחיד עבור כל האלקטרוניקה הניידת שלהם - צעד חשוב להגברת הנוחות ולהפחתת הפסולת".

ההצעה במקור הכעיסה את אפל, שאמרה שהיא תפחית את יצר החדשנות. אבל החברה מאז שינתה גישה, ולפי מקורות בענקית הטכנולוגיה היא בוחנת כעת דגמי אייפון עתידיים, שמחליפים את יציאת הטעינה הנוכחית של Lightning במחבר ה-USB-C הנפוץ יותר. דגמי המחשב הניידים הנוכחיים של אפל כבר משתמשים במטען USB-C.

הנציבות תוכל לקבוע סטנדרטים לטעינה אלחוטית בעתיד, אמר אלכס אגיוס סאליבה, מנהל המשא ומתן הראשי של הפרלמנט האירופי, שכן האיחוד האירופי לא רוצה "להגיע למצב שבו נחוקק חוק אשר בעצם גוסס".

הקונים יוכלו גם לבחור אם ברצונם לרכוש ציוד אלקטרוני חדש עם או בלי מטען. "החובות החדשים הללו יובילו ליותר שימוש חוזר במטענים ויסייעו לצרכנים לחסוך עד 250 מיליון יורו בשנה על רכישות מיותרות של מטענים", כתב האיחוד האירופי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום