הבית הלבן פרסם את התאריך לביקור ביידן

נשיא ארצות הברית יגיע לישראל ב-13 ליולי, וב-15 ליולי ימריא לסעודיה; ביידן יקיים במהלך הביקור בישראל פסגה וירטואלית עם מנהיגי הודו ואיחוד האמירויות

יענקי פרבר | מדיני 14.6.2022 | 15:53

ביידן על המטוס הנשיאותי | צילום: פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ינחת בישראל ב-13 ליולי וייפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, ב-15 ליולי ימריא ביידן בטיסה ישירה לעיר ג'דה שבסעודיה שם ייפגש עם מנהיגים ערבים. כך נמסר בהודעת הבית הלבן.

בהצהרה של מזכירת העיתונות קארין ז'אן פייר על נסיעתו של הנשיא ביידן לישראל, הגדה המערבית וסעודיה, נאמר. הנשיא ביידן יבקר באזור המזרח התיכון בין התאריכים 13-16 ביולי כדי לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל, ולהשתתף בפסגה של מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ בתוספת מצרים, עיראק וירדן.

ביידן ייפגש גם עם עמיתים מרחבי האזור, כדי לקדם את הביטחון והכלכלה של ארה"ב, ולקדם אינטרסים דיפלומטיים. הנשיא יתחיל את מסעו בישראל, שם ייפגש עם מנהיגים ישראלים כדי לדון בביטחונה, שגשוגה של ישראל והשתלבותה הגוברת במרחב הגדול.



הודעת הבית הלבן על ההגעה לישראל

לפי ההודעה, הנשיא יבקר גם בגדה המערבית וייפגש עם אנשי הרשות הפלסטינית, שם הוא צפוי לחזור על תמיכתו בפתרון שתי המדינות. לאחר מכן, הנשיא ייסע לג'דה, ערב הסעודית, למפגש עם תשעה מנהיגים מהאזור בהזמנה של המלך סלמאן.

בהודעה נאמר כי הנשיא מעריך את מנהיגותו של המלך סלמאן ואת ההזמנה שלו. הוא מצפה לביקור החשוב הזה בסעודיה, שהיא לפי הבית הלבן, שותפה אסטרטגית של ארצות הברית במשך כמעט שמונה עשורים. בהיותו בסעודיה, הנשיא ידון במגוון נושאים אזוריים וגלובליים, אלה כוללים תמיכה בהפוגה (במלחמה) בתימן בתיווך האו"ם, מאז החלה המלחמה לפני שבע שנים.

ביידן גם ידון באמצעים להרחבת שיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני האזורי, ויקדם יוזמות תשתיות ואקלים, כמו גם הרתעת איומים מאיראן, קידום זכויות אדם, והבטחת אנרגיה וביטחון תזונתי עולמי, הנשיא מצפה לחזון החיובי שלו למעורבות ארה"ב באזור במהלך השנים הקרובות. ביקור זה באזור המזרח התיכון מגיע לשיאו של חודשים של דיפלומטיה לאחר פגישת הנשיא עם מנהיגים בבית הלבן, ונסיעתו לרפובליקה של קוריאה ויפן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום