תופעה: מורים מעידים על ילדים שעוברים שינוי קיצוני

לא מעט הורים אשר היו מתוסכלים מהתנהגות הילד או הילדה במוסדות לימודיהם בשל הפרעת קשב בה אובחנו, חוו שינוי מהותי בהתנהלותם. זאת אודות לשיטה המנטרת את הפרעת הקשב והריכוז באמצעות מכשיר ייחודי ופותרת כך את הבעיה מהשורש • כל הפרטים על מהפכת הקשב

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 15.6.2022 | 14:36

"מוציא מאה במבחנים" | צילום: unsplash

ישראל (שם בדוי), היה ילד חיובי ומלא בשמחת חיים. אלא שאת נושא השובבות לקח לגזרת האקסטרים... זה בא לידי בהיפראקטיביות ואם לא די בזה, בלילות היה מתגנב מהבית בחשאי ומתרועע עם נוער שוליים מהסביבה בה גר. הוריו, שהיו שם מוכר בשכונה בה התגוררו, לא ידעו את נפשם מרוב מבוכה והתביישו להראות את פניהם ברחוב.

"ניסינו איתו הכל", משתפת אמו בשיחה פתוחה וגלויה. "בהתחלה ריטלין, אחר כך כדורים חזקים אפילו יותר, אבל זה היה עוזר לשעות בודדות לכל היותר, תוך סבל של הילד ואחרי כן הוא היה חוזר להשתולל בצורה חריגה".

מתברר כי הפרעה זו של ישראל, מוכרת ונפוצה בקרב ילדים. בשנים האחרונות, ככל שגדלה המודעות לנושא הפרעות הקשב, כך גם רבו האבחנות וההגדרות לסוגי הבעיות השונות וכך גם ההבנה כי קיימים מגוון דרכים לטפל בכל הפרעה.

אחת מהשיטות המדוברות ביותר הינה שיטת 'נוירומוטוריקה' אשר נוקטת בגישה טיפולית חדשנית המתמקדת באיזון השמיעתי ובוויסות החושי של הילד ובעצם מבצעת "טיפול שורש" בבעיות הקשב.

מה שעומד מאחורי פיתוח השיטה, אותה ייסדו מומחים ידועי שם בתחום, היא ההבנה כי הפרעות הקשב של הילד לא פעם נובעות מרעשים מציקים, אותם הוא שומע בתדר גבוה בהרבה ממה שאנו שומעים. כך למשל, ייתכן כי רכב שעבר בכביש בזמן השיעור, הסב את תשומת ליבו והפריע לו להקשיב לנאמר על ידי המורה.

שיטת הטיפול החדשנית, מטפלת בבעיית האיזון השמיעתי על ידי השמעת רעשים במכשיר ייחודי שמזהה אלו רעשים מציקים לילד ועל ידי האזנה חוזרת ונשנית, הוא מחזיר את האיזון השמיעתי למוטב. על ידי טיפול זה לומד הילד לווסת את עוצמת התגובות ההתנהגותיות לגירויים חושיים שנקלטים מגופו ומסביבתו ביומיום, גם בשאר התחומים שאינם נוגעים דווקא לחוש השמיעה.

את תהליך הטיפול עבר ישראל ובהצלחה מרובה, כפי שמעידה אמו. "זה פשוט מדהים מה שהטיפול הזה חולל בו. הוא הפך מילד שמפריע בשיעור, לילד שמשתתף ומקשיב ומבין ומוציא 'מאות' במבחנים ומממש את הפוטנציאל הגדול שידענו שיש בו. פשוט עושה נחת".

מורים ברחבי הארץ מעידים כי הם רואים במוחש את השינוי התנגהותי של הילדים אשר עברו את הטיפול אותו מציע מכון נוירומוטיקה וכי יחסיהם לחברים וההקשבה בשיעור השתפרו לאין ערוך.

למכון נוירומוטריקה שני סניפים, בחיפה ובבני ברק. השאירו פרטים לייעוץ ולמידע נוסף>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום