קוקה קולה מבקשת להחזיק ב-100% מתאגיד המחזור אל"ה

רשות התחרות אישרה אתמול את בקשתה של החברה המרכזית למשקאות קלים להחזיק בתאגיד המחזור הגדול בישראל, אל"ה, שהוקם בעבר ע"י כל יצרניות המשקאות הגדולות שנטשו את חלקן בחברה עם השנים

חזקי ניימן | כלכלי 16.6.2022 | 16:50

בקבוקים ממוחזרים | צילום: Pierre Terdjman / Flash90

בשבועות האחרונים הגישה ענקית המשקאות, שמחזיקה בין היתר בקוקה קולה, בקשה לרשות התחרות לאפשר לה לשלוט בתאגיד המיחזור אל"ה, בכפוף לאישור הממונה - צפויות המניות בהן מחזיקות יפאורה ומי עדן להימחק, כך שלאחר המחיקה תחזיק החברה המרכזית 100% מאל"ה.

את תאגיד איסוף בקבוקי הפלסטיק הקימו לפני כ-20 שנה כל יצרניות המשקאות הממותקים, כל אלה שחויבו בחוק הפיקדון לאסוף בקבוקים למחזור.

הבקשה הוגשה כחצי שנה אחרי הרחבת חוק הפיקדון, כך שיחול גם על מכלי משקה גדולים. מדובר בצעד שמכביד על חברות המשקאות, שמחירי מוצריהן עלו במקביל בגלל מס הקנייה שהוטל עליהם. חודש לפני הרחבת החוק, שהגדיל מאוד את נפח האיסוף הנדרש מהחברות, הייתה זו יפאורה שנטשה את התאגיד, והותירה את החברה המרכזית לשאת לבד בנטל.

המיזוג, אם יאושר, נועד לצמצם את עלויות התפעול של אל"ה, שבעיקרן נושאת כיום החברה המרכזית. לאחריו תוכל קוקה-קולה על פי חוק למקד את איסוף המכלים רק מלקוחותיה, ולא לאסוף בקבוקים מ-700 גנים ובתי ספר וכן מאזורים בהם מוצריה לא נמכרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום