ליברמן: "תפסיקו את השביתות, אנחנו במצב טוב - מחירי הדיור ירדו"

שר האוצר אביגדור ליברמן קרא היום בפתח ישיבת סיעתו, ישראל ביתנו, למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד "לקחת פסק זמן ולהפסיק עם השביתות" | בכל הנוגע למחירי הדיור סירב ליברמן להכיר בבעיה: "יש עיתונאים שמתדלקים מחאות" לא צריך כלום, תוך חצי שנה ירדו המחירים

חזקי ניימן | פוליטי 20.6.2022 | 17:29

אביגדור ליברמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו (שני), התייחס שר האוצר אביגדור ליברמן לעיצומים במערכת החינוך וקרא: "אני מציע כרגע להפסיק את השביתה, ומיום ראשון אנחנו ונעשה מאמץ אמיתי, כנה ורציף כדי להגיע להסכמה לטובת כולם".

לדבריו, "אנחנו כל הזמן מדברים, אני נפגשתי רק אתמול עם שרת החינוך ומנכ"לית משרד החינוך, יש כל הזמן מפגשים עם הסתדרות המורים ומחר אני נפגש עם ועד ההורים הארצי ואני קורא ליפה בן דוד והסתדרות המורים, קחו פסק זמן ותפסיקו עם השביתות".

ליברמן ביקש להתייחס לנתונים כפי שפורסמו על ידי הלמ"ס היום, ישנו גידול של 25 אחוז בהתחלות בנייה השנה, סה"כ בשנה האחרונה בוצעו 69 אלף התחלות בנייה וזה הרבה מעבר ממה שאנשים חלמו, ואותו דבר גם לגבי היתרי בנייה, בשנה האחרונה ניתנו 79 אלף היתרי בנייה וזה אומר שתוכנית הדיור עובדת ואנחנו נכנסים לשלב ב׳ בתוכנית ותוך חצי שנה אנחנו נוכל לראות ירידה בכל הפרמטרים.

 

ליברמן סירב להודות כי קיימת בעיה תחת אחריות משרדו, כמו שבזמנו אף אחד לא האמין שאפשר להוריד את הגירעון לאפס אחוז, כך אם לפני שנה היינו מדברים במונחים של 69 אלף התחלות בנייה ו-79 אלף היתרים כולם היו חושבים שמדובר במדע בדיוני, אך אלה העובדות. לכן, כל הניסיונות לתדלק את היצרים ולתדלק את המחאה ולדבר על הדיור, כל ליבוי ההיסטריה, פשוט אין לזה מקום.

שר האוצר המשיך ותקף את הפעילים החברתיים, ראיתי כמה אנשי תקשורת שיוצאים מגדרם כדי לגרור אנשים, אבל זאת התשובה שלנו - 69 אלף התחלות בנייה תוך שנה ו-79 אלף היתרים. תוך חצי שנה כבר נוכל לראות ירידה במחירי הדיור. בנושא השכירות אני חושב שהתוכנית מתייחסת בפעם הראשונה בצורה רצינית לבנייה להשכרה, גם שם יש הרבה תוכניות, אז צריך להתאזר קצת בסבלנות ולדעתי נוכל להסדיר ולהרגיע את שוק הדיור.

ליברמן התייחס גם למצב במשק: "במדינת ישראל חסרים מורים, שוטרים ונהגים בתחבורה הציבורית. סה״כ תביעות השכר כרגע מסתכמות ב-41 מיליארד שקלים, כמובן שאי אפשר לתת 41 מיליארד שקלים. כל הענפים במשק מדברים איתי כל יום, תעשיינים, קבלנים, חקלאים שכל הזמן אומרים לי שצריך להביא עובדים זרים, גם זה לא פתרון, אני מציע לנהל את הכול בהיגיון ובאחריות".

"כמה מחבריי שואלים אותי 'אם באת לתקן את העולם?' 'האם אתה רוצה להוריש קופה מלאה לממשלה הבאה?' 'והאם אתה לא מבין שאולי יש בחירות וצריך לעשות שיקולים אלקטורליים?' מבחינתי זה הכי קל להגיד שאני מסכים עם הכול ולסגור עניין עם הסתדרות המורים ולסגור עניין עם הנהגים והשוטרים, אבל לא, לא יהיו שום שיקולים אלקטורליים, יהיו שיקולים אחראיים, ממלכתיים וכלכליים למרות שיש לחץ של לסגור דברים".

אנחנו לא נרוץ לסגור דברים עד שלא נגיע להסכם נכון עם כולם ואני מוכן לשלם את כל המחירים, אבל אסור שהכלכלה הישראלית תשלם את המחיר.

אנחנו נמצאים במצב טוב, בטח בהשוואה לכל הכלכלות הכי טובות בעולם וצריך לשמור על זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום