דיווח: האסטרטגיה החדשה של ישראל מול איראן

הוול סטריט ג'ורנל מצטט מפי "מקורות יודעי דבר" כי המהלכים החדשים שבהם ישראל נוקטת נגד איראן, הם חלק מאסטרטגיה שזכתה לכינוי "דוקטרינת התמנון". עוד דווח כי ישראל ביצעה יותר מ-400 תקיפות אוויריות נגד איראן

מאיר גלבוע | מדיני 20.6.2022 | 18:30

אילוסטרציה | צילום: pixabay

ישראל העלתה הילוך בכל הנוגע לסיכול תוכנית הגרעין ותוכנית הטילים והרחפנים האיראנית בסדרה של מבצעים חשאים המכוונים למטרות מפתח, כך דיווח היום (שני) הוול סטריט ג'ורנל מפי מקורות יודעי דבר שלא נחשפו בשמם.

המהלכים החדשים הם חלק מאסטרטגיה שזכו לכינוי "דוקטרינת התמנון" על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, שמטרתה להביא את העימות בין ירושלים לטהרן, לשטח של איראן, לאחר שנים בהם האסטרטגיה התמקדה בסוכנים איראנים ובשליחים מחוץ למדינה במקומות כמו סוריה.

על פי הדיווח, ישראל הגבירה את מאמציה נגד איראן בשנה האחרונה, באמצעות תקיפות מל"טים שנועדו לפגוע במתקני גרעין ובסיסי מל"טים איראנים. מותם המסתורי בשבועות האחרונים של לפחות שישה גברים איראנים המעורבים בתוכניות הצבא והגרעין של איראן, העלו גם תהיות האם ישראל אחראית להם.

ישראל לא לקחה אחריות על מקרי המוות. איראן כינתה כמה מהם קדושים, כלומר מתו בעת מילוי תפקידם, ונשבעה לנקום.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי יותר משבועיים לאחר שישראל העלתה את רמת הסיכון הגבוהה ביותר שלה בטורקיה, הישראלים הנמצאים בה עדיין בסכנה. "מדינת ישראל פועלת לסכל ניסיונות איראניים לבצע פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים הנמצאים בטורקיה ומוכנה להגיב בנחישות לכל איום", כתב.

רם בן ברק, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אמר היום כי "יש עדיין תאים איראניים באיסטנבול שמטרתם היחידה לתפוס ישראלים ולהרוג אותם". בן ברק אמר כי ישראל מאמינה שהתאים החשודים כוללים גם אנשים מקומיים העובדים עבור המשטר בטהרן. בנט הבהיר כי ישראל תעשה הכול כדי לסכל את הפיגועים הללו. "לא נהסס להשתמש בכוחה של מדינת ישראל בכל מקום בעולם כדי להגן על אזרחינו", אמר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום