חוק הורדת אחוז החסימה יעלה להצבעה; חשש בש"ס ממחטף

מפלגות הקואליציה הנוכחית קוראים את הסקרים הראשוניים שפורסמו במערכת הבחירות הנוכחית וחוששים כי התוצאות יטפחו על פניהם. לפיכך הונחה הצעת חוק להורדת אחוז החסימה, יוזמה שחשפנו ב'בחדרי' בשבוע שעבר שזוכה לתמיכה רחבה מצד רוב סיעות הבית • כל הפרטים

ארי קלמן | פוליטי 22.6.2022 | 20:10

דרעי גפני ופרוש | צילום: אוליבר פיטוסי, יונתן זינדל - פלאש 90

ביום ראשון הקרוב תעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת החוק להורדת אחוז החסימה, הפעם היוזמת היא סיעת 'מרצ' על ידי חבר הכנסת מוסי רז, במטרה לאשר את ההצעה בשבוע הבא עוד בטרם היציאה לבחירות. 

מדובר ביוזמה דומה לזו שהגישו ב'יהדות התורה', המבקשת להוריד את אחוז החסימה ל2% לעומת 3.25% כיום. המטרה היא להציל את סיעות השמאל ושאר המפלגות שעל גבול החסימה וחוששות מאוד מהבחירות, כשגם ב'דגל התורה' רוצים לנצל את הורדת אחוז החסימה למיקוח במו"מ מול 'אגודת ישראל'. 

רוב הסיעות בכנסת מביעות תמיכה בחוק, כך ביהדות התורה, בתקווה חדשה, בימינה, בעבודה, במרצ ובסיעות הערביות שתומכות בהעברת החוק, כאשר בציונות הדתית, בש"ס, בכחול לבן ובישראל ביתנו מתנגדים. באשר לליכוד וליש עתיד עדיין לא ברור האם יתמכו או יתנגדו. 

בש"ס חוששים כי בליכוד יתמכו לבסוף בחוק, כאשר הסקרים מראים כי עמיחי שיקלי לא מצליח לעבור את אחוז החסימה, וכן חשש כי הליכוד יבקשו להשאיר זאת כאופציה במקרה ובצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יתפצלו כדי לא לאבד מנדטים לגוש נתניהו. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום