לקראת ביקור הנשיא: האמריקנים דורשים לצמצם את הטקס בנתב"ג

לקראת הביקור המתוכנן של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחודש הבא בישראל, גורמי ממשל דורשים ממשרד החוץ האמון על הטקס לצמצם את טקס קבלת הפנים, הסיבה אמנם לא נמסרה אך הערכות הן מפאת גילו המבוגר של הנשיא והחום בישראל או הגעתו בזמן מערכת בחירות

חזקי ניימן | מדיני 22.6.2022 | 22:41

ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן

גורמי ממשל אמריקנים העבירו בקשה לצמצם למינימום את משך ומוזמני טקס קבלת הפנים המסורתי שיערך בנמל התעופה בן-גוריון לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהגיעו לישראל, כך פורסם הערב בחדשות 13.

במסגרת הטקס נערכות בדרך כלל לחיצות ידיים עם כל המוזמנים, על פי הדיווח, האמריקנים לא נימקו את הבקשה לצמצם את מספר המוזמנים אך יש לשער שהדברים מגיעים בעקבות גילו המבוגר של ביידן כמו גם מזג האוויר החם בחודש יולי בו הוא צפוי להגיע. עוד דווח כי בישראל יש מי שמעריכים גם כי למצב הפוליטי המעורער בישראל ישנה השפעה על הבקשה.

במשרד החוץ בוחנים את קיצור רשימת המוזמנים ושוקלים לוותר על טקס לחיצות הידיים. כמו כן בוחנים את קיצור הנאומים. ההחלטה הסופית עם זאת תתקבל בימים הקרובים, לאחר תיאום בין הגורמים הישראלים לאמריקנים, ממשרד ראש הממשלה נמסר כי רשימת המוזמנים טרם נקבעה וכי אין בה שיקולים פולטיים וממשרד החוץ לא נמסרה תגובה.

לאחר הודעת רה"מ בנט על פירוק הממשלה ופיזור הכנסת, שגרירות ארה"ב בישראל הודיעה כי "הנחת העבודה" כעת היא שביקור הנשיא ג'ו ביידן בישראל בחודש הבא ייערך כמתוכנן, "ישראל היא שותפה אסטרטגית ודמוקרטיה עמיתה. אנו מכבדים את התהליכים הדמוקרטיים בישראל. יש לנו שותפות אסטרטגית עם ישראל שהולכת מעבר לכל ממשלה, והנשיא מצפה לביקור בחודש הבא" נמסר מהשגרירות האמריקנית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום