רוצה תמיכה: ראש העיר לשעבר ביקש סליחה מהחרדים

בניסיון לקבל את תמיכת מנהיגים חרדיים בבורו פארק לריצה שלו לקונגרס, ראש העיר לשעבר ביל דה בלאזיו התנצל על ציוץ מ-2020 בו תקף את החרדים "על התכנסויות גדולות שנערכו במהלך המגיפה" הוא הסביר כי "זה היה מתוך כאב"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.6.2022 | 11:30

הפגישה עם הרבנים | צילום: Reuvain Borchardt/Hamodia

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, ביל דה בלאזיו, רץ לקונגרס במחוז 10 בניו יורק, הוא נפגש עם חברי הקהילה החרדית בבורו פארק, ב-19 ביוני. במהלך הפגישה ביל דה בלאזיו ביקש סליחה מהחרדים על ציוץ מ-2020 בתקופת הקורונה, אז תקף דה בלאזיו את החרדים על התנהלות בהלוויה שהייתה לה אישור, אך דה בלאזיו תקף את החרדים בגלל לחץ מהתקשורת.

עסקן מקומי מחסידות באבוב, שתומך בו, שאל אותו על הציוץ, הוא ענה, "זאת הייתה טעות ולא הייתי צריך לעשות את זה", אמר דה בלאזיו. "זה היה רגע של כאב על מה שקורה בעיר". דה בלאזיו מתמודד על מושב ברובע 10, המשתרע מביתו בפארק סלופ ועד למנהטן תחתית וכולל נתח של בורו פארק וחייב תמיכה חרדית בכדי לנצח.

יצחק פליישר, איש סודו של דה בלאזיו ונציג קהילת באבוב, חסידות בעלת השפעה במחוז, אמר לתקשורת בניו יורק שהוא ארגן את הפגישה. "אני זה שהתקשרתי אליו," אמר פליישר. "אני חבר שלו 20 שנה. כשהוא היה חבר מועצה, הוא היה הטוב ביותר שהיה לנו אי פעם. אנשים צריכים לזכור את זה". פליישר לא תמך רשמית בדה בלאזיו, אבל אמר "כנראה נתמוך בו בשבוע הבא".

"בפעם האחרונה שאישרנו אותו, הוא ניצח בבחירות", אמר פליישר. הוא הוסיף כי תושבי בורו פארק שכחו שדה בלאזיו "עזר לקהילה". "רוב האנשים כועסים עליו, כראש עיר, הוא עשה הרבה דברים שלא הסכמנו איתם. אך רוב האנשים בבורו פארק לא יודעים מה הוא השיג עבורנו במועצת העיר, הקונגרס נבחר כל שנתיים. אם הוא יעשה משהו נגד הקהילה, תאמינו לי, בעוד שנתיים אנשים לא יצביעו לו שוב".

הפגישה דווחה לראשונה על ידי Hamodia, דה בלאזיו נשאל על הסכסוכים שלו עם הקהילה החרדית במהלך המגיפה, שבה הוא התמודד עם תגובות קשות על סגירת בתי כנסת וצעדים אחרים שנועדו להילחם בנגיף הקורונה. כולנו עברנו תקופה קשה ביחד", אמר דה בלאזיו. "הייתי צריך לקבל הרבה החלטות קשות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום