משרד החוץ האיראני מגיב ללפיד: "האשמות חסרות בסיס ומגוחכות"

דובר משרד החוץ האיראני התייחס לדבריו של שר החוץ לפיד אמש בהצהרה המשותפת בטורקיה, הוא צוטט בחשבון הטוויטר של משרד החוץ האיראני טוען כי ההאשמה שהשמיע לפיד אודות מזימה איראנית לפגוע בישראלים באיסטנבול היא "מגוחכת" ומטרתה לפגוע ביחסי המדינות

מאיר גלבוע | מדיני 24.6.2022 | 12:38

יאיר לפיד//סעיד חטיב זאדה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיב זאדה התייחס היום (שישי) להצהרתו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד אמש בטורקיה וביטל את ההאשמה שהשמיע על מזימה איראנית לפגוע בישראלים באיסטנבול, אותה כינה "מגוחכת" ומטרתה לפגוע ביחסי איראן-טורקיה.

בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ האיראני פורסם ציטוט של שר החוץ האיראני, שאמר כי דבריו של שר החוץ לפיד במהלך ביקורו באנקרה כללו "האשמות חסרות בסיס ומגוחכות". הוא אף טוען כי מדובר במזימה: "תרחיש שתוכנן מראש לשיבוש היחסים בין שתי המדינות המוסלמיות".

"בשבועות האחרונים ניצלו חייהם של אזרחים ישראלים בזכות שיתוף הפעולה הבטחוני והמדיני בין ישראל לטורקיה", פתח השר לפיד את הצהרתו אמש בטורקיה במחמאה למארחיו. לדברי לפיד, "המאמצים האלה נמשכים, רק היום פורסם שהמודיעין הטורקי הצליח לסכל ממש לאחרונה פיגוע איראני חמור באיסטנבול, אנחנו מלאי הכרת תודה לממשלת טורקיה על הפעילות המקצועית והמתואמת".

"מאחורי הניסיונות האלה עומדת איראן", הבהיר לפיד. "המודיעין אינו מוטל בספק. לא מדובר רק בניסיונות לרצח של תיירים ישראלים חפים מפשע, אלא גם בהפרה ברורה של הריבונות הטורקית בידי הטרור האיראני, אף מדינה לא צריכה לסבול טרור על אדמתה".

לדברי שר החוץ הישראלי, "מטרתנו המיידית היא להביא לרגיעה, שתאפשר לנו לשנות את אזהרת המסע לטורקיה. עונת התיירות מתקרבת לשיאה, וטורקיה היא היעד מס' 1 של התיירות הישראלית. אנחנו מקווים שבזמן הקרוב יוכלו התיירים הישראלים לחזור לטורקיה ללא חשש".

לפיד הוסיף כי "בשנה האחרונה הייתה התקדמות גדולה של היחסים בין ישראל לטורקיה. התחלנו לקיים דיון על החזרת השגרירים בעתיד הקרוב, ועל שיפור הדיאלוג המדיני והכלכלי בינינו, אני מקווה שנשלים זאת בקרוב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום