סורינאם ביטלה פתיחת שגרירות בירושלים

נשיא סורינאם הודיע על ביטול ההחלטה לפתוח שגרירות של ארצו בירושלים מאחר ואין תקציב להקמתה. שר החוץ יאיר לפיד אירח לפני כמה שבועות במשרד החוץ בירושלים את שר החוץ של סורינאם, אלברט רמדין

ישראל לפקוביץ | מדיני 26.6.2022 | 15:47

דגל סורינאם | צילום: Pixabay

נשיא סורינאם, צ'אן סנטוחי, הודיע בסוף השבוע כי תבוטל פתיחת השגרירות של ארצו בירושלים, עליה הוכרז בחודש שעבר. סנטוחי אמר לאספה הלאומית כי ההחלטה התקבלה מאחר ו"אין תקציב להקמת שגרירות של סורינאם בישראל". שר החוץ יאיר לפיד אירח לפני כמה שבועות במשרד החוץ בירושלים את שר החוץ של סורינאם, אלברט רמדין.

שר החוץ הסורנאמי הודיע במהלך הפגישה בין השרים כי מדינתו מתכננת לפתוח בקרוב שגרירות בירושלים, בירת ישראל. במהלך הפגישה חתמו שרי החוץ על הסכם התייעצויות מדיניות בין משרדי החוץ של ישראל וסורינאם. אך כאמור פתיחת השגרירות בוטלה מחוסר תקציב.

רפובליקת סורינאם שוכנת בחלק הצפוני של אמריקה הדרומית. היא גובלת בגיאנה הצרפתית במזרח, גיאנה במערב, ברזיל בדרום והאוקיינוס האטלנטי בצפון. בעבר נודעה בשם גיאנה ההולנדית, כך על פי ערך ויקיפדיה. כלכלת סורינם תלויה מאד במסחר. שותפותיה העיקריות הן הולנד, ארצות הברית, קנדה ומדינות מהאיים הקריביים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום