מדריך מפורט: כך תעבירו את הוואטסאפ הישן למכשיר החדש

הכאב ראש הכי גדול למשתמשים באפליקציית המסרים הפופולרית וואטסאפ הינו העברה של תיקיית ה- Database לצורך שחזור היסטוריית הצ'אט מהמכשיר הישן לחדש | לאחר שוואטסאפ לא השכילה לפרט במדויק איך עושים זאת, יצרנו במיוחד עבורכם מדריך הוראות מפורט

יוסי ריינר | טכנולוגיה 26.6.2022 | 23:49

אילוסטרציה | צילום: unsplash

כך תעשו זאת נכון: וואטסאפ נחשבת כאפליקצייה מיושנת ומקרטעת בלא מעט בחינות, החלק המרכזי והבעייתי ביישומון הוא כמובן הגיבוי.

כן, אותו הגיבוי שבאפליקציה המתחרה טלגרם נעשה בקלות ובמהירות, לעומת זאת בווטסאפ, במקרה והגיבוי שוקל הרבה, לרוב האפליקציה תתקשה לייצר גיבוי לדרייב, מה שישאיר אתכם עם גיבוי מקומי בלבד במכשיר.

הבעייה תתחיל כשתירצו לשדרג מכשיר, וכמובן להעביר את הוואטסאפ עם היסטוריית הצ'אטים.

אם יש לכם גיבוי לדרייב מה טוב, הכתבה הזו לא מיועדת לכם, וזה הזמן לדפדף הלאה, הבעייה מתחילה כשבידכם נמצא רק הגיבוי המקומי שנמצא במכשיר הישן.

וואטסאפ לא רק תקעה אתכם עם גיבוי מיושן וידני, אלא היא אף לא השכילה לפרסם לציבור הוראות ברורות איך להעביר בצורה נכונה ומושכלת את הגיבוי הישן למכשיר החדש על מנת להפיק את הגיבוי הנדרש ולשחזר את היסטוריית ההתכתבויות שלכם, מה שלמעשה יוצר דפיקות לב מואצות באופן קבוע כשבאים להחליף את המכשיר הישן בחדש. (לפחות לכותב השורות).

כשתעשו חיפוש בגוגל איך משחזרים גיבוי ידני מהמכשיר הישן לחדש, הדף יפנה אתכם לאתר של וואטסאפ, ושם, במידה ותצליחו לפענח את גיבובי המילים ודף המסרים הבלתי מוסבר, ייתכן ותהיו מועמדים לפרס נובל לחקר המוח.

אז אחרי שנכוותי לא פעם, ולאחר שחוויתי שכול בדמות איבוד היסטוריית הצ'אט, והרגשתי איך הקרקע נשמטת מבין רגלי, החלטתי שלגולשים שלנו זה לא יקרה.

 ניתן לומר בפה מלא: "לראשונה בהיסטוריית הוואטסאפ, אני מתרגש להציג בפניכם את "מדריך הגיבוי השלם" שלב אחר שלב, באופן פשוט, קריא ומוסבר, ללא מילים גבוהות וללא יכולת להסתבך, רמת קושי: יאיר לפיד מול עופר שלח בהתמודדות על ראשות יש עתיד.

אז הנה זה בא:

חשוב לציין: אם המכשיר שבו אתם מעוניינים להעביר את הגיבוי, אינו חדש, והיה עליו בעבר וואטסאפ, דאגו להסיר כל סממן של האפליקציה, אחרת הגיבוי החדש לא יתפוס. כנסו לקבצים - אנדרואיד - מדיה - וואטסאפ, ולמחוק. לאחר שסיימתם תוודאו שוב שאין סממן כלשהו לאפליקציה, תערכו חיפוש שוב את המילה וואטסאפ בקבצים (באנגלית כמובן) ותוודאו שלא נשאר דבר. סיימתם? מעולה, כעת ההוראות תהיינה שוות לפלאפון חדש וישן.

חשוב לציין: הוראות הגיבוי הן להתכתבויות בלבד - ללא מדיה.

שלב ראשון: גבו את הווטסאפ עד להשלמת הגיבוי.

כעת חפשו WhatsApp בקבצים בפלאפון והגיעו לתיקייה בשם Database.

תוודאו שבתחתית התיקייה רשום את היום, ושעת ביצוע הגיבוי. (אמור להיות מהדקות האחרונות אם השלמתם את הגיבוי לפי ההוראות.)

העתיקו את תיקיית ה-Database למחשב.

העתיקו את תיקיית ה-Database מהמחשב למכשיר החדש.

כעת הורידו את אפליקציית ווטסאפ ביזנס WhatsApp Business בפלאפון החדש.

סיימתם להוריד? מעולה, פתחו את האפליקציה. כעת האפליקציה מבקשת ממכם מס' פלאפון, אל תקישו. חזרו למסך הבית.

כנסו לקבצים שלי בפלאפון החדש כמובן וצרו תיקייה חדשה בשם WhatsApp Business.

סיימתם? מעולה, כעת חפשו את ה- Database שהעתקתם מהמחשב ונמצא בפלאפון, והעתיקו אותו בתוך התיקייה החדשה שייצרתם אך לפני דקה.

ה-Database נמצא בתיקיית WhatsApp Business? מצוין. בואו וניגש לשלב האחרון.

פתחו את הוואטסאפ ופעלו לפי ההוראות.

כעת הוא ימצא את הגיבוי ולמעשה ישחזר את היסטוריית הצאטים שלכם.

משהו השתבש בכל זאת? לא נורא. חזרו למכשיר הישן, הוא יבקש אימות. פעלו ע"פ הוראות הווטסאפ. והגיבוי יפעל במכשיר הישן.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום