חשוב לדעת: כך תסגרו חובות ענקיים שהצטברו בבנק

כולנו יודעים כי הבנק הופך לפחות ידידותי דווקא בעת בה הלקוח נקלע למצוקה כלכלית, אולם מסתבר כי שימוש בהליך החדש  להפטר חובות משתלמת עבור כל הצדדים, גם עבור הבנק • ההסבר המלא בפנים

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 27.6.2022 | 17:01

כסף | צילום: פיקסביי

כידוע, כל עוד חשבונו של הלקוח מתנהל תקין ללא בעיות, היחסים עם הבנק ישארו מצוינים, ולעתים רבות ובאופן טבעי הבנק ימשיך להזרים אשראי והצעות להעמדת הלוואות. בסופו של יום אין ספק כי הבנק הינו גוף עסקי המונע משיקולי רווח והפסד וככזה תפקידו ומטרתו של הבנק היא למכור ללקוח כמה שיותר כסף. הקשיים והאתגרים האמיתיים מגיעים כאשר החשבון מתחיל להכנס למצוקה והלקוח נקלע לבעיות. אולם כדאי לדעת שמצבים כאלו אינם גזירת גורל וניתן להתמודד מולם בצורה מקצועית ומסודרת.

מהם הסדרי חובות מול הבנקים וכיצד ניתן להגיע אליהם?

הסדר חובות מול בנקים מתנהל מול המחלקה המשפטית של הבנק או מול עורך דין חיצוני שמייצג את הבנק ומנסה להגיע עמם להסדר עבורכם. לעתים ההסדר יהיה תשלום חודשי נמוך יותר (ריבית נמוכה יותר על ההלוואה או פריסת ההלוואה לשנים רבות יותר) ולעתים הוא יוכל אף להגיע עם הבנק להסדר שמטרתו סגירת החוב בתמורה לתשלום מיידי של חלק מההלוואה.

למשרדנו המתמחה בהתנהלות ובתביעות מול הבנקים עושים זאת מדי יום, לנו יש את הכלים להתמודד מול הבנק והניסיון לחתור לתוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח. כמו כן, פעמים רבות כשהבנק מגלה כי הלקוח מקבל ייעוץ משפטי באמצעות עורך דין, הוא נזהר יותר בפעולותיו, ולעתים מסכים להגיע לפשרה טובה יותר עבור הלקוח, בידיעה שעדיף לבנק להגיע להסדר מול הלקוח.

ההליכי גבייה הם לא רק מורכבים וכרוכים בעלויות כספיות לא מבוטלות גם לבנק עצמו, אלא שהם עלולים להימשך שנים ארוכות מבלי שיביאו בסופו של דבר לכיסוי החוב. לכן, האינטרס להגיע להסדר חוב, הוא אינטרס משותף של שני הצדדים, הן של הבנק – הנושה והן שלך הלקוח כבעל החוב. הסדר חוב מעניק לחייב פתרון נוח יותר, מאחר שהוא יכול להתגבר על חובותיו באמצעות פריסה הדרגתית, מבלי לחיות תחת פחד של נקיטת הליכים נגדו.

גם הנושה מרוויח מהסדר החוב, שכן ניתנת לו אפשרות לקבל כספים, גם אם כתשלומים וזאת מבלי לרדוף אחר החייב ולנהל הליכים ממושכים ויקרים של הוצאה לפועל. למרות שהבנקים מוגדרים כזוכים במערכת ההוצאה לפועל, הם לא תמיד מקבלים את התשלומים המגיעים להם וזאת בגלל חוסר יכולת החזר של חייבים. על כן לרוב, הבנק יהיה מעוניין להגיע לפשרה עם החייב לצורך החזר החוב ולעיתים יסתפק אפילו בחלק ממנו. בשורה התחתונה, הסדרי החוב חוסכים לבנקים הוצאות כספיות גבוהות בגין ניהול ההליך המשפטי ולכן בתנאים מסוימים הבנקים מעודדים גיבוש הסדרי חוב.

למידע נוסף אודות ההליך, השאירו פרטים>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום