ביטול הוויזה לישראלים: שגריר ארה"ב בפנייה חריגה לאופוזיציה

שגריר ארה"ב בישראל פרסם בחשבון הטוויטר שלו קריאה לפוליטיקאים מהאופוזיציה, הוא ביקש מהם לתמוך בחוק שיאפשר לאמריקאים לבטל את הוויזה לישראלים, "אני עובד מסביב לשעון מאז שהגעתי כדי לעזור לישראל לעמוד בכל הדרישות כדי להצטרף, אל תאבדו מומנטום עכשיו"

ישראל לפקוביץ | מדיני 28.6.2022 | 18:49

השגריר טום נידס | צילום: באדיבות המצלם

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס קורא לחברי הכנסת מהאופוזיציה לאשר בחקיקה את התנאים שיובילו בסופו של דבר לפטור של אזרחי ישראל מהצורך לוויזה לארה"ב.

השגריר כתב בחשבון הטוויטר שלו, "אני עובד מסביב לשעון מאז שהגעתי כדי לעזור לישראל לעמוד בכל הדרישות כדי להצטרף לתוכנית פטור מוויזה, אל תאבדו מומנטום עכשיו, זה יעזור לאזרחי ישראל לנסוע לארה"ב, שימו אותם במקום הראשון".

שרת הפנים איילת שקד הגיבה לדברים: "אני קוראת לליכוד, תסירו את הווטו על החוק שאנו צריכים כדי לקבל פטור מוויזות לארה"ב. אנחנו נמצאים במסלול מאוד מאוד מואץ מול הממשל האמריקאי שבסופו בתחילת שנה הבאה ישראלים לא יצטרכו לעמוד בתור לשגרירות בארה"ב".

כזכור פיזור הכנסת הצפוי עלול להביא לדחייה משמעותית בכניסתה של ישראל לתוכנית שמעניקה פטור מוויזה לארה"ב, מאחר והליכוד מסרב לתמוך בשני חוקים הכרחיים ששרת הפנים איילת שקד מבקשת להעביר, לדרישת האמריקנים. שני החוקים, הינם חובה מצד ארה"ב להצטרפות ישראל לפטור המיוחל, החוקים לא נכנסו להסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה לפי שעה.

הליכוד מתנה את קידום החוקים הנדרשים לפטור מוויזה בהקדמת תאריך הבחירות ל-25 באוקטובר, בסביבתה של שקד האשימו את הליכוד בתקיעת החוקים: "הליכוד עסוקים רק בפוליטיקה". אחת הדרישות של האמריקנים, היא העברת מידע מוקדם ביטחוני ופלילי על נוסעים בטיסות מישראל לארה"ב, כדי לאפשר לוושינגטון להתריע מבעוד מועד לפני כניסתו של אדם בעל רקע בעייתי.

דרישה זו צריכה להיות מעוגנת בחוק. חוק נוסף שצריכה ישראל לאשר כדי לקדם את הפטור מוויזה הוא חוק שעוסק במידע שנמצא על הדרכון של הנוסע. כך האמריקנים יוכלו לסרב את כניסתו למדינה עוד לפני המראתו. בכיר בשגרירות ארה"ב אמר בשבוע שעבר ל-Ynet כי השלמת הליכי החקיקה בתקופת ממשלת המעבר תלויה בכנסת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום