ביקור חשאי: נשיא המדינה נפגש עם מלך ירדן בארמונו

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר שלשום בחשאי בירדן, בהזמנת המלך עבדאללה השני, יום לאחר פגישת ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם המלך עבדאללה בעמאן | השניים דנו בסוגיות עומק אסטרטגיות, הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית

חזקי ניימן | מדיני 29.6.2022 | 16:12

הנשיא הרצוג מתקבל בארמון בירדן | צילום: חיים צח/ לע"מ

לקראת ביקור נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן וכחלק מההתפתחויות המדיניות באזור, נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים השבוע פגישה עם מלך ירדן, עבדאללה השני בארמונו המלכותי בירדן. במפגש שהוגדר ע"י בית הנשיא כ"מפגש חם", שהתקיים בהזמנת מלך ירדן, דנו הנשיא והמלך על סוגיות עומק אסטרטגיות, הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית.

הביקור התייחס גם להבטחת יציבות היחסים בין המדינות והצורך בדיאלוג עם כל הגורמים באזור. הביקור התקיים בתיאום עם ראש הממשלה, שר החוץ ומשרדיהם.

הביקור נעשה ימים לאחר ריאיון שסיפק המלך עבדאללה לכלי התקשורת האמריקנית CNBC והודיע כי הוא תומך בהקמתה של ברית הגנה אזורית בין מדינות במזרח התיכון. עבדאללה לא תיאר את ההרכב האפשרי של הברית, אבל אמר כי ירדן כבר רואה את עצמה כבר עשרות שנים כמדינה פעילה בנאט"ו שנלחמת "כתף אל כתף" עם חיילי הברית. "הייתי שמח לראות עוד מדינות נכנסות", אמר, "אני אהיה אחד האנשים הראשונים שיתמכו בנאט"ו של המזרח התיכון".

יחד עם זאת הוסיף כי "החזון של ברית צבאית כזו חייב להיות ברור מאוד, ותפקידה צריך להיות מוגדר היטב. הצהרת המשימה צריכה להיות מאוד מאוד ברורה. אחרת, זה יבלבל את כולם". עוד אמר: "כולנו יכולים להתאחד ולהגיד 'אנחנו יכולים לעזור זה לזה', ואני חושב שזה מאוד יוצא דופן באזור".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום