המצב בנתב"ג מחמיר: טייסים העמיסו מזוודות בעצמם

הכאוס בשדה התעופה הישראלי נמשך וטיסה שהיתה פעם אטרקציה חווייתית הפכה לסיוט מתמשך וכואב ללב ולנשמה. טיסות ממשיכות להתבטל ולהתעכב בכמה שעות, מזוודות שלא עולות לטיסה ונשארות בישראל, לצד התורים הארוכים וכל זאת בשל מחסור בכוח האדם בנתב"ג

קובי עוזיאלי | רכב ותחבורה 3.7.2022 | 09:21

נתב"ג | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מיליוני נוסעים בעולם שמבקשים לצאת או להיכנס לארצם בטיסות, נאלצים בחודשים האחרונים לסבול בעקבות מחסור בכוח אדם או מכל סיבה אחרת שהיא, טיסות שמתבטלות ברגע האחרון או כאלה שכן יוצאות אך לא בזמן, תורים ארוכים עד שהם סוף סוף מצליחים לעלות לטיסה, מזוודות שפשוט נשארות בשדה ולא עולות כלל למטוס שעליו עלו הנוסעים.

כתבת התעופה של 'גלובס', מיכל רז חיימוביץ' שעוקבת באדיקות אחר הנושא הכאוב נותנת הצצה קטנה למתרחש רק ביממה האחרונה. כך למשל היא מספרת כי מה שקרה בטיסה של חברת 'בראסלס' הוא עוד משהו שיקבל את התואר 'לראשונה בנתב"ג': צוות האוויר, כולל הטייס בכבודו ובעצמו העמיסו את כבודת הנוסעים. ככה זה כשמצוקת כוח האדם מובילה ליצירתיות ולפחות הנוסעים בטיסה הינם ברי מזל שיקבלו את המזוודות עם הנחיתה ביעד.

עוד היא מדווחת לעוקביה בטוויטר על נוסע שכבר חשב כי היא בר מזל שעבר מהר את התורים בנתב"ג אבל כשעלה לטיסה שמע את הטייס מעדכן שכל הצוות על המטוס אבל אין מי שיתדלק אותו ואין מי שיעמיס את המזוודות עליו…

בעולם טיסות מתבטלות בעיקר בגלל מחסור בכוח אדם בשירותי הקרקע בנמלי תעופה, אולם לדברי חיימוביץ', ב'אל על' הנסיבות קצת שונות: נוסעי החברה בטיסה שיועדה להיום (ראשון) בצהריים לפרנקפורט שבגרמניה, התבשרו כבר אמש על ביטולה.

בתוך כך, עוד לפני הכאוס הצפוי סביב ה-4 ביולי - יום העצמאות של ארצות הברית, בנמלי התעופה בארה"ב, בסוף השבוע שחלף יותר מעשרת אלפים טיסות בתוך, מארה"ב  ואליה המריאו בעיכוב, לצד כ-1,100 טיסות שבוטלו.

בקיצור, שיקלו היטב אם כדאי לכם לטוס בתקופה הקרובה עד שמישהו סוף סוף ייקח את הנושא ברצינות לידיו ויעשה סדר שישים קץ לסבלם של הטסים. כעת האטרקציה אינה מיועדת לבעלי לב חלש.

מה עושה שרת התחבורה מרב מיכאלי בנידון? לא ברור. קולה לא נשמע בנושא שאמור להיות בראש סדר העדיפויות שלה, אך מי בכלל מצפה ממנה כעת כאשר ראשה ורובה בפריימריז הפנימיים במפלגת 'העבודה' ובבחירות לכנסת ה-25.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום