זינוק במחירים וכאוס בטיסות בשל מחסור בעובדים

הבעלים של חברת 'ריינאייר' וחלוץ הנסיעות הזולות באירופה, אמר כי מחירי הטיסות צפויים לעלות בחמש השנים הקרובות מכיוון שהטיסה הפכה ל"זולה מדי" כאשר עלויות התעשייה עולות כל הזמן. הוא הצביע על מחסור בעובדים בעיקר בשל עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי

יענקי פרבר | רכב ותחבורה 3.7.2022 | 14:34

מטוס חברת ריינאייר אילוסטרציה | צילום: Pixabay

מייקל או'לירי הבעלים של חברת 'ריינאייר' הזהיר כי מחירי הטיסה יעלו בחמש השנים הבאות מכיוון שהטיסה הפכה ל"זולה מדי". האזהרה שלו הגיעה כשמחירי הכרטיסים עלו ברחבי אירופה וארה"ב, כאשר הנוסעים חזרו לאחר הסגרים בשל נגיף הקורונה וכמה חברות תעופה צמצמו את הקיבולת בגלל מחסור בצוות. הוא אמר ל'פייננשל טיימס': "זה זול מדי בשביל מה שזה. אני מוצא את זה אבסורדי בכל פעם שאני טס לסטנסטד (שדה תעופה באנגליה), הנסיעה ברכבת למרכז לונדון יקרה יותר מתעריף הטיסה".

או'לירי אמר כי הוא צופה ששילוב של מחירי נפט גבוהים ונושאים סביבתיים יקפיצו את מחיר הנסיעה הממוצע של טיסות בחברה מ-40 אירו ל-50 אירו עד 60 אירו בטווח הבינוני. הוא גם מתח ביקורת על ממשלת בריטניה ואת מה שהוא כינה "האסון" של הברקזיט, שמנעו למעשה מחברות תעופה לגייס בקלות עובדים אירופאים, ובכך החמירו את המחסור בכוח אדם הקיץ. "זו ללא ספק אחת ההשלכות הבלתי נמנעות של האסון שהיה ברקזיט", אמר.

"הנסיגה מאיחוד האירופי רק כדי שיוכלו לומר: 'סיימנו את הברקזיט' הייתה שיא האידיוטיות. אבל אז הם אידיוטים". ההערות שלו מגיעות על רקע דיווחים שחברות התעופה מתכוננות להכריז על גל חדש של ביטולים בשבוע הבא. בימי חמישי ושישי האחרונים נוסעים בהית'רו בלונדון התלוננו על תורים ארוכים, ביטול טיסות ואובדן כבודה, ושיבושים בשדות התעופה בבריטניה החריפו.

או'לירי הוא אחד מראשוני חברות התעופה הראשונים שהזהירו מפני עלייה בתעריפים בטווח הארוך יותר. חברת התעופה שלו למעשה סגרה את רוב דרישות הדלק העתידיות שלה לשאר השנה ב-65 דולר לחבית לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה, והצילה אותה מההשפעה הקשה ביותר של עליית המחירים החדה. החברה היא למעשה חברת התעופה הגדולה היחידה באירופה שהתחמקה ממחסור בצוותים,

חברת איזי ג'ט חשפה בחודש שעבר כי דחתה השנה 8,000 מועמדים לעבודה בשל אזרחותם, רובם מהאיחוד האירופי, משרד התחבורה של בריטניה הגיב על כך כי "היו עיכובים ברחבי העולם בגלל מחסור בצוותים".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום