הפרשן: "הבוס האמיתי של נסראללה הם האיראנים"

לאחר יירוט הכטב"מים של חיזבאללה, ששוגרו לכיוון אסדת כריש, הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מפרשן את האירוע ואומר כי הבוסים של מזכ"ל הארגון נמצאים באיראן: "הוא עשה את זה מאוד יפה כי ישראל לא הגיבה"

מאיר שלם | חרבות ברזל 3.7.2022 | 13:52

הנשיא החדש עם נסראללה | צילום: רשתות חברתיות ערביות

שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שוגרו אתמול על ידי חיזבאללה לכיוון אסדת הגז כריש בשטח המים הכלכליים של ישראל, ויורטו על ידי כוחות צה"ל.

צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים בחדשות 13, התייחס הבוקר (ראשון) ל103FM ואמר, "חיזבאללה רצה להיות הראשון שבא ואומר שאסדת הגז הזו לא תהיה שקטה. למה? כי הבוס האמיתי של נסראללה הם האיראנים, והאיראנים לא יוותרו וגם נסראללה לא יוותר", אמר יחזקאלי.

לדבריו, "הוא בעצם רוצה להיות בעל הבית של הסיפור הזה וכל האירוע הזה של הגז, ושימו לב שהוא עשה את זה מאוד יפה כי ישראל לא הגיבה, והוא הראשון שייכתב על שמו שהוא שלח 3 מל"טים, אגב לא חמושים. אתמול הייתה הדלפת בלון ניסוי. הוא רצה לראות איך אתה מתנהג. ועצם זה שלא התנהגת כאילו האירוע הזה הוא חמור, אני חושב שכבר תהיה לך בעיה ביום שהוא כן ישלח מל"ט חמוש כי אתה זה שלא רוצה מלחמה".

לטענת יחזקאלי, "חיזבאללה רוצה עימות נמוך עצימות. אגב, הוא נכנס לסיפור הזה של הכטב"מים בהנחה ברורה שישראל ממולכדת בתגובה שלה ושיירשם לזכותו שהוא ירה את הכטב"מים. אל תשכחו שהוא תמיד שש אלי קרב וסומך על הצד האחראי הישראלי שלא רוצה ללכת לקרב ואנחנו פחות רוצים ממנו את המלחמה".

"הם מורתעים בהקשר הזה, אבל הם יודעים שיש להם עדיין תחום שהם יכולים לשחק בו. תראו את האנרגיה של איראן, היא חוטפת השכם וערב כל מיני פיצוצים מוזרים. איפה איראן יכולה לנקום? סוריה ולבנון ואולי בתימן, ולכן שם, אנחנו צריכים לשים עין, אין מה לעשות. הוא יגביר את זה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום