החסיד שנולד ימים לאחר פטירת אביו הלך לעולמו

ארונו יגיע לארץ הקודש: הרה"ח רבי ברוך מרדכי יהודה ליבוביץ זצ"ל מבורו פארק, שנולד כמה ימים אחרי שאביו נפטר ונקרא על שמו, הלך בשבת לעולמו. הותיר אחריו שבט מבורך, ואחיו הרבי מניקלשבורג ממונסי. ארונו יגיע לארץ הקודש לקבורה בהר הזיתים

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 3.7.2022 | 15:28

הרה"ח רבי ברוך מרדכי יהודה ליבוביץ זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: משכונת בורו פארק בברוקלין הגיעה במוצאי שבת הידיעה על פטירתו של הרה"ח ר' ברוך מרדכי יהודה ליבוביץ זצ"ל, והוא בן 71 בפטירתו.

רבי ברוך מרדכי יהודה ז"ל, נולד לאביו הרה"צ רבי ברוך יהודה ליבוביץ זצ"ל, שהיה שו"ב בק"ק האללאש. ולאימו מרת יענטיל ע"ה, בתו של גאב"ד טשאבא רבי שרגא שמואל שניצלר זצ"ל, שהיה בנו של הרה"צ רבי ברוך דערעטשקער זצ"ל ולמעלה בקודש.

הוא נולד ח' אדר תשי"א; אביו רבי ברוך מרדכי נפטר כמה ימים לפני כן בו' אדר והרבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל הגיע בעצמו להוציא את הרך הנולד מבית החולים. ואף בשעת הברית, האדמו"ר מסאטמר אמר בפעם היחידה את הברכה להכניסו בבריתו של א"א והעניק לו את השם 'ברוך מרדכי יהודה', כי היה זה בפורים והוסיף יהודה כמו 'ברוך מרדכי היהודי'.

כשהגיע לגיל 14 נישאה אימו ע"ה בשנית לאדמו"ר מסקולען רבי אליעזר זוסיא זצ"ל. ורבי ברוך מרדכי גדל אצלו כבן, כמו כן היה מבני ביתו הקרובים ביותר של בעל ה'יואל משה' מסאטמר זצ"ל.

כשהיה חתן נסע לארץ ישראל ולמד בישיבת קרעטשניף בקרית אתא אצל האדמו"ר רבי הרשל'ה מקרעטשניף זצ"ל.

בהגיעו לפרק האיש מקדש נשא את בתו של האדמו"ר רבי ירחמיאל אונגר מדאמבראווא זצ"ל, שהיה ר"מ בישיבת חתם סופר וחתן האדמו"ר רבי חיים יעקב מקאמרנא זצ"ל.

כשהיה אברך צעיר לימים שימש כמלמד בת"ת מונקאטש בבורו פארק והיה עוסק בחינוך לצד אחיו האדמו"ר מניקלשבורג שהיה בשעתו המנהל רוחני של תלמוד תורה מונקאטש.

כל ימיו היה סביב קביעת עיתים לתורה הן בהשתתפות בשיעורי תורה ברבים והן בחברותות. במשך שנים רבות הייתה לו חברותא לפנות בוקר בבית המדרש בורשטין כך גם בבית המדרש בעסרמין שהיה קרוב לביתו היה מתפלל שם ולומד בחברותות ומשתתף בשיעורים קבועים.

כל פעם שנכדיו באו אליו, תמיד דיבר איתם על מה שלמדו בישיבה או בתלמוד תורה. אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' כי תמיד הודה לבורא עולם שזכה לצאצאים בעלי תריסין.

עם אחיו האדמו"ר מניקלשבורג

היה בעל רגש עצום, בכוח ההבנה שלו וההרגשים בנגינה ונוסחאות התפילה, צדיקים רבים ביקשו ממנו לבוא להתפלל בבית מדרשם ולעבור לפני התיבה.

התברך בצאצאים מיוחדים. בנו בכורו איש העסקים ר' חיים יעקב, בנו הנגיד ר' שרגא שמואל. רבי אליעזר. ועוד.

אחיו: האדמו"ר מהאללאש לונדון זצ"ל שנפטר לפני 17 שנה, רבי אלעזר דוד, רבי נפתלי מויליאמסבורג, האדמו"ר מניקלשבורג ממונסי, אחותו מרת חיה לייפער שתחי' אלמנת האדמו"ר מבישטנא זצ"ל מבורו פארק, ואחותו מרת הינדא דבורה דאסקל.

מסע הלוויה היום (ראשון) בשעה 12:00 בצהריים מבית המדרש דחסידי בורשטין בשכונת בורו פארק בברוקלין. משם ארונו יגיע לארץ הקודש והלוויה תתקיים מבית המדרש קרעטשניף ירושלים ברחוב אבינועם ילין והוא ייטמן בהר הזיתים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום