עובדי ענקית הרכב מאיימים בשביתה: מה תהיה ההשפעה על ישראל

עובדי יצרנית הרכב יונדאי מאיימים לפתוח בשביתה מאחר שהחברה צפויה להשקיע 10 מיליארד דולר בהקמת מפעלי רכב חשמלי בארה"ב, מה שגורם לעובדים לחשוש למעמדם | השפעה על המסירות בישראל תלויה באורך השביתה

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 3.7.2022 | 23:51

רכבי יונדאי. אילוסטרציה | צילום: pixabay

אחד מוועדי העובדים הגדולים בקוריאה שמונה 46 אלף עובדים נערך לשביתה במחאה על שכרם ובשל השקעת העתק הצפויה של היצרנית במפעלים בארה"ב. על פי הפרסום ב'כלכליסט', עובדי יונדאי דורשים עליית שכר של 127 דולר ותוספת מיוחדת של בונוס על בסיס ביצועים של החברה האם.

השביתה אשר עשויה לצאת בקרוב לפועל ביונדאי קוריאה, תהיה הראשונה לאחר ארבע שנים של שקט מצד עובדי יונדאי בקוריאה אשר שבתו בעבר מספר פעמים. במקרה של יונדאי, אחת היצואניות הגדולות בקוריאה, שביתה אינה עניין של מה בכך מכיוון שהשבתת יצור ביונדאי קוריאה פוגעת בייצוא הכולל מקוריאה.

לפי הפרסומים בקוריאה, ביום שישי האחרון הצביעו 81.6% מעובדי הענקית הקוריאנית המאוגדים בעד שביתה, משמע אם לא יענו דרישותיהם – יונדאי קוריאה תושבת. הסיבה העיקרית לדרישותיהם של עובדי יונדאי היא היקף השקעתה של היצרנית דווקא במפעלים שנמצאים מחוץ לקוריאה.

לפי יונדאי, החברה צפויה להשקיע 10 מיליארד דולר בהקמת מפעלי רכב חשמלי בארה"ב – מה שגורם לעובדים בקוריאה לחשוש למעמדם. ב'כלכליסט מדגישים' כי כיום שביתה במפעל בקוריאה אינה משפיעה ישירות על מכירות בישראל, זאת מכיוון שמשך האספקה לישראל ממושך, כלומר גם קיים משבר אשר מעכב יצור וגם למכוניות לוקח שבועות ארוכים להגיע לארץ, כלומר שביתה קצרה לא תשפיע על מכוניות שבכל מקרה בדרך לישראל, אך אם השביתה תהיה ממושכת שוק הרכב הישראלי עשוי להיות מושפע.

לפי נתוני משרד התחבורה אשר מסכמים את מחצית השנה הראשונה של 2022 יונדאי היא המכונית הנמכרת בישראל עם 31,370 מסירות. במקום השני נמצאת טויוטה עם 24,903 מסירות ובמקום השלישי נמצאת קיה עם 21,547 מסירות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום