אובר חוזרת לישראל: תתמקד במרכז ובמוניות רשמיות

שמונה שנים אחרי שנכנסה לישראל, חברת 'אובר' חוזרת לשוק אך ללא השירות העיקרי והמזוהה איתה - הסעת נוסעים בתשלום ע"י נהגים פרטיים | אובר פונה לנהגי מוניות רשמיות ומציעה להם מסלול ללא דמי מנוי קבועים, אלא עמלה מהנסיעות

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 4.7.2022 | 22:56

מוניות. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ענקית ההסעות האמריקאית, המפעילה שירותי תחבורה ומשלוחים בלמעלה מ-70 מדינות בעולם, הודיעה על חזרה לפעילות בישראל ועל מינויה של גוני נוי למנכ"לית החברה.

בחברה הדגישו כי נכון לעכשיו יפעילו את אפליקציית הזמנות עבור מוניות מורשות בלבד, במטרה להוות תחרות לגט טקסי ויאנגו הפועלות בתחום. כמו כן הוחלט שלא לעבוד עם נהגים פרטיים, בניגוד לרוב המדינות בהן פועלת אובר.

על פי הדיווח באתר 'דבר', מרבית הנסיעות יתמקדו בגוש דן, ירושלים ונתב"ג תחילה ואלפי מוניות כבר הצטרפו לשירות, אך ייתכן כי יידרשו מספר חודשים נוספים בכדי להגיע לזמינות גבוהה של השירות באזורי הביקוש ובשעות השיא.

החברה מבטיחה לנהגים "עמלות תחרותיות", ולעומת המתחרות אובר לא תגבה מנהגי המוניות תשלום חודשי קבוע עבור השימוש באפליקציה, ותציע להם מסלולי עמלה של 8%-3% לנסיעה בלבד.

אובר חוזרת לפעילות בישראל לאחר שנכנסה לראשונה ב-2014, אז ניסתה לשנות את תקנות התעבורה כך שיאפשרו לה להפעיל שירות באמצעות נהגים פרטיים שאינם מורשים, אך ללא הצלחה. היא התנהלה ללא מנכ"ל במשך השנתיים האחרונות, מאז עזיבת המנכ"ל הקודם יוני גרייפמן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום