השבעה הגדולה בציבור החרדי שפוצלה מחוסר מקום

שבעה ייחודית מתקיימת בבני ברק ל-31 אנשים שיושבים שבעה על פטירתו של הגאון רבי יצחק דוד גריינמן זצ"ל, בנו בכורו של הגר"ח זצ"ל, שנפטר ביום שישי האחרון לפנות בוקר. מדוע נקבר סמוך לחזון איש? ומדוע פוצל מקום הניחום לשתי מקומות? 

משה ויסברג | חרדים 5.7.2022 | 14:00

ניחום אבלים בבית משפחת גריינמן | צילום: באדיבות המצלם

המונים נוהרים בימים אלה לניחום אבלים אצל בניו ואחיו של הגאון רבי יצחק דוד גריינמן זצ",ל שנפטר ביום שישי האחרון. מדובר ב'שבעה ייחודית' מאחר ולרבי יצחק דוד זצ"ל נולדו 16 ילדים, ואחד מהם נפטר בחייו, כך שבלעה"ר יש לו 15 בנים ובנות שיושבים שבעה, בנוסף לרעייתו הרבנית תליט"א ועוד 15 אחים ואחיות בני הגר"ח זצ"ל בלעה"ר כך ש-31 בני אדם יושבים שבעה.

מאחר ואין מקום לכל האבלים, בניו של הרב יצחק דוד יושבים שבעה בביתו ברחוב רד"ק בבני ברק כשאליהם מצטרפים בכל יום חלק מבניו של הגר"ח כשהם מתחלפים ביניהם; שאר בניו של הגר"ח זצ"ל יושבים במשך היום בבית הגר"ח זצ"ל ברחוב רבי אסי 8 בבני ברק.

יצוין כי בליל שישי נערכה שמחת נישואי נינת הגר"ח גריינמן זצ"ל נכדה לבנו הגאון רבי אי"ש גריינמן ותיכף לאחר החתונה החלה הידרדרות במצבו של הרב יצחק דוד זצ"ל ובני המשפחה נקראו לחדרו בביה"ח, שם נאמרו פרקי תהילים וסדר ה'וידוי' ע"י בניו ואחיו. בעקבות כך נבצר מהסבא ר' אי"ש להשתתף בשבת שבע ברכות לנכדתו. בנוסף ביום רביעי צפוי להתקיים נישואי נין הגר"ח גריינמן זצ"ל נכד לחתנו הרב דוד חנוך זילבר זצ"ל כך שהסבתא הרבנית זילבר אחותו של הרב יצחק דוד זצ"ל לא תוכל להשתתף בשל השבעה על אחיה.

לפני כשנתיים וחצי שהיה הרב יצחק דוד זצ"ל מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שהתעורר אמר לבנו שהיה כבר בעולם העליון והגיע הגר"ח זצ"ל ועזר לי לרדת חזרה, והזהיר את בנו לא לספר את הדבר לאף אחד, כך שהסיפור לא פורסם עד לאחר פטירתו. הרב יצחק דוד זצ"ל נפטר עם הנץ החמה של יום שישי, האבלים ששהו לצידו עוד הספיקו להתפלל תפילת שחרית בעלות השחר מאחר והמצב היה קשה מאוד.

במסע הלוויה השתתפו המונים מכל הציבור החרדי בראשות גדולי ישראל כשלאחר מכן נטמן מיד לאחר חצות של ערב שבת בקבר צמוד למרן ה'חזון איש' זיע"א. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלקת הקבר בה נטמן הרב יצחק דוד הייתה שייכת להרב פנחס דוד גריינמן ז"ל אחיו של הגר"ח זצ"ל ולאחר שקנה קבר בירושלים קנה ממנו אחיו הגר"ח זצ"ל את חלקת הקבר וכל בני הגר"ח הסכימו שאחיהם הבכור ייטמן בחלקה מכובדת זו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום