כאוס עולמי: חברות התעופה מעלות מחירים והסיבות מפתיעות

חברות התעופה מעלות את מחירי הטיסות בזו אחר זו וחלקן אף מודות "לא רוצים שתטוסו בזמן הקרוב" | עליית המחירים מגיעה בעיקר בשל עליית מחירי הדלק שקפצו מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, נוסף לכך הכאוס התעופתי וההפסדים שנגרמים

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 5.7.2022 | 15:06

מזוודות בנתב"ג. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

מה לא נכתב על משבר התעופה הגדול, כאוס בכל מקום, מחסור בכוח אדם שלא חזר לעבוד מאז הקורונה, שגרם לאלפי טיסות להתבטל ולמזוודות להישאר בשדה התעופה, על כל החוויה תאלצו לשלם בקרוב הרבה יותר כסף. בעקבות הכאוס וברקע הזינוק במחירי הדלק יותר ויותר חברות מעלות מחירים.

מנכ"ל חברת הלואו-קוסט ריינאייר מייקל או'לירי התראיין ל"פייננש טיימס" ואמר כי הוא צופה שבחמש השנים הקרובות מחירי הטיסות יתייקרו. המחיר הממוצע לכרטיס טיסה בסיסי בחברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה עומד על כ-40 אירו, אך הצפי הוא שהמחיר יעלה בהדרגה עד ל-60 אירו.

"בסופו של דבר אני לא מאמין שבטווח הנראה לעין יהיה ריאלי שהמחיר הממוצע לכרטיס טיסה יהיה 40 אירו", אמר או'לירי. "מחירי הדלק הולכים להישאר בעלייה כי ייקח כמה שנים עד שנוכל למצוא פתרונות למשבר שנוצר בעקבות המלחמה". בנוסף למחירי הדלק העולים, בחברה מנסים להתמודד גם עם שביתות ומחאות של עובדים. אתמול הודיעו עובדי ריינאייר בספרד על כוונתם לשבות 12 ימים, לא ברצף, במחאה על תנאי התעסוקה והשכר.

מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן שפור, אמר לפני כשבוע וחצי בריאיון ל-CNN כי הקיץ הזה אולי אבוד אך יש להסתכל קדימה. בקבוצת התעופה הענקית מגרמניה מבינים שאין אפשרות להתמודד עם הביקוש בקיץ הזה, גם בשל מחסור בכוח אדם, וגם כי יש גורמים רבים שאינם בשליטתם כגון שביתות של עובדים בשדות תעופה, ובעיות תשתית נוספות. לאחר אותה אמירה של המנכ"ל החלה לופטהנזה להעלות את מחירי כרטיסי הטיסות בתוך אירופה עד כדי כך שכרטיס טיסה הלוך ושוב בקו לונדון-מינכן עשוי לעלות יותר מאלף אירו. דובר מטעם החברה מסר לכלי תקשורת שהמהלך נועד להביא לכך שיהיו כמה שיותר מושבים פנויים לטובת נוסעים שטיסותיהם בוטלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום