תלונה במשטרה נגד ההסתה לטרור בבית הספר בחאן אל אחמר

פורום עוטף ירושלים הגיש תלונה במשטרה בעקבות חשיפת תכנים שמעודדים טרור בחומרי הלימוד והתפוצה של בית הספר בחאן אל אחמר. יו"ר הפורום בועז עידו הזהיר "מתחמי הבדואים הופכים איסלאמיסטיים יותר ויותר. יש עצור לאלתר את פעולות התמיכה בטרור ועידוד הטרור המתרחשות בבית הספר של מאחז הטרור חאן אל אחמר"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 5.7.2022 | 16:15

חאן אל אחמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תלונה במשטרה על הסתה לטרור בבתי הספר: פורום עוטף ירושלים הגיש תלונה במשטרה נגד בית הספר בחאן אל אחמר, בעקבות התכנים המופיעים בעמוד הפייסבוק של בית הספר – המעודדים טרור. פורום עוטף ירושלים חשף כי בבית הספר מנציחים שאהידים, מעודדים הזדהות עם פיגועי התאבדות ופגיעה ביהודים, מפיצים תכנים תומכי טרור –וכל זאת בדף הפייסבוק של בית הספר.

כאמור, פורום עוטף ירושלים הגיש תלונה במשטרה בדרישה לחקור את קריאות ההסתה לטרור ולטפל בהן בחומרה המרבית.

בתלונה שהוגשה למשטרה הובאו דוגמאות מתוך חומרים רבים של עידוד ותמיכה בפיגועים ובמעשי טרור לאומניים "מעיון בדף הפייסבוק של בית הספר בחאן אל אחמר, עולה כי בית הספר, הצוות החינוכי, ההנהלה והתלמידים עוסקים בפעולות לעידוד טרור, אלימות, וכן להסתה לטרור ואלימות. בדף הפייסבוק של בית הספר ניתן למצוא פוסטים, סרטונים, כרזות, תמונות, דיווחים וחומרים מסיתים, מעודדי טרור ואלימות, וכן סיקור של אירועים המהדרים טרור, מחבלים ומעודדים אלימות וטרור", הוסבר בתלונה.

"לדוגמא, ביום 19/04/22 מפרסם בית הספר, פוסטים ותמונות מטקס יום האסיר הפלסטיני בהשתתפות התלמידים והצוות בו הם עודדו ותמכו במחבלים אשר ביצעו מעשי טרור והאדירו את פעולתם ומעשיהם. בין השאר נכתב בדף הפייסבוק "הם (השהידים) אנשי כבוד... הם פעימות הלב של הגבורה, מזמור האחווה, הגדלות, ותועמלני האומץ והאתגר.. הם העיניים הצמודות לאדמה שהפכה לשומר לעילוי המדינה. הם המלכים ובעלי הלבבות.

בנוסף, בתאריך 16/04/22 פורסם על טקס שנערך בבית הספר לרגל יום השנה למות השאהידים. התלמידים והצוות החינוכי, האדירו, היללו ותמכו במעשיו של המחבל חליל אלוואזיר, המכונה אבו ג'יהאד. אותו אבו ג'יהאד היה אחראי בין היתר לפיגועים במלון סבוי, מקרר התופת בכיכר ציון, אוטובוס הדמים בכביש החוף, בית הדסה ועוד. בין השאר כינו אותו המסיתים כ- 'מנהיג הגיבור', וקראו ללכת בדרכיו", חשפו בפורום עוטף ירושלים.

לטענת אנשי הפורום, מדובר בעברות חמורות שמבוצעות באופן שגרתי ויש לחקור את הנושא בהקדם האפשרי "נבקש לפתוח בחקירה, ולבצע מעצרים של כל הגורמים המסיתים והמעודדים טרור בחאן אל אחמר. נציין כי מדובר בעבירות אשר מבוצעות לאורך זמן רב, במועדים רבים, בפומבי, דבר אשר מעיד על מסוכנות ועל אופי המבצעים, ועל חשש ממשי כי ההסתה תביא לאלימות וטרור של ממש. לאור כל האמור, ובשל הדחיפות, נבקש לפתוח בחקירה מעמיקה ודחופה", כתבו בתלונה שהוגשה.

יו"ר פורום עוטף ירושלים בועז עידו הגיב על הגשת התלונה "מזה שנים שמתחמי הבדואים הסמוכים לכביש 1 הופכים איסלאמיסטיים יותר ויותר. בתקופה האחרונה הגדיל לעשות בית הספר במאחז הטרור חאן אל אחמר, ופרסם בריש גלי תמיכה במחבלים, בשאהידים, באסירים פלסטיניים ועוד.

יש עצור לאלתר את פעולות התמיכה בטרור ועידוד הטרור המתרחשות בבית הספר. על טקסי הוקרה והאדרה לשאהידים ולמחבלים להיפסק, ועל הנושאים באחריות לגידול דור של תומכי טרור להיענש.

ההתעלמות מהתהליכים שעוברים על הבדואים באזור עוטף ירושלים עלולה להוביל לכך שבעימות הבא כביש ירושלים-ים המלח יהיה מקום מסוכן לתנועת ישראלים, ועיר הבירה תהיה במצור. יש לפנות את חאן אל אחמר ואת שאר הבדואיות הלא חוקיות אל מקומות שלא מסכנים את תושבי האזור ונוסעי הכביש, וטובה שעה אחת קודם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום