העימות בשדרות נמשך: בחירת רב העיר תעוכב?

דיון בבית המשפט העליון נקבע בעניין העתירה כנגד הליך בחירה לרב העיר הדרומית, כחודשיים לאחר מועד הבחירות - אך באופוזיציה דורשים להקדימו טרם ייבחר הרב. לחלופין, אם לא תתקבל העתירה, הם דורשים להורות לסגן השר כהנא להקפיא את הבחירה עד לאחר הבחירות

יאיר כלפה | פוליטי 5.7.2022 | 14:24

מתן כהנא | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסאגה סביב בחירת רב העיר שדרות נמשכת - והיום (שלישי) הוגשה בקשה לבג"ץ להקדמת הדיון בנושא, או לחלופין להורות לסגן השר לשירותי דת מתן כהנא לעצור את ההליך.

לאחר שכמה מחברי האופוזיציה בעירייה עתרו בבקשה לעצור את הליך הבחירה, בית המשפט העליון קבע דיון לאמצע חודש ספטמבר בעניין הליך בחירה לרב העיר שדרות, כחודשיים לאחר מועד הבחירה, שאמור להיות בעוד כשבועיים.

בשל כך, אותם נציגים הגישו דרישה להקדים את הדיון טרם המועד, זאת אומרת בשבועיים הקרובים, ואם היא לא תתקבל אז להורות לסגן השר כהנא, שמקדם את ההליך הבחירה, להשהות את הבחירה.

בבקשה הם מנמקים זאת, בין היתר, בכך שמדובר בתקופת בחירות והיועמ"שית הורתה להימנע ממינויים, ולכן לדבריהם יש להורות לכהנא שיפסיק את ההליך עד לאחר הבחירות, או עד לאחר הדיון בבית המשפט.

העותרים, נזכיר, הגישו עתירה כנגד ההליך בדרישה לעצור את הבחירות לרב העיר שדרות בטענה שרוב נציגי האספה הבוחרת את רב העיר נתונים למרותו של ראש העיר אלון דוידי, ובעקבות כך, לדבריהם, זהות הרב הנבחר ידועה מראש כשהרב שיבחר הוא הרב דרור טוויל, רב הגרעין התורני בעיר שאליו משתייך דוידי.

המדינה ודוידי השיבו וקראו לדחות את העתירה על הסף וטענו שאין פסול בהליך וכי והגורמים המשפטיים מפקחים עליו. כעת, הם אמורים להשיב לבקשה החדשה של נציגי האופוזיציה - ואם בג"ץ יחליט שלא להיענות לדרישה, הבחירה תתקיים בעוד כשבועיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום