הד"ר יוצאת למלחמה: "לא מוכנה שיתעמרו בי, אפעל בכל הכלים"

ד"ר שרון אלרעי פרייס מתייחסת לאלימות שמופנית כלפיה וכלפי עובדי מערכת הבריאות ואומרת: "מוכנה לכל ביקורת, אבל בין זה לבין לקרוא לרצח ולהסית ולהיכנס למקומות של ילדים קטנים ולהטריד - אנחנו פשוט איבדנו את זה" | היא מבטחה להילחם מלחמת חורמה: "אפעל בכל הכלים החוקיים שיש לי" וקראת להחמיר את החוק כדי להרתיע ולהגן על צוותי הרפואה

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 6.7.2022 | 07:21

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, יוצאת למלחמה למען הצוותים הרפואיים וקראת להגנה עליהם מפני בריונים שמכים אותם ומהלכים עליהם אימים, כמו שהיא בעצמה חווה על בשרה הפגנות מחוץ לביתה והשמצות קשות נגדה ברשתות החברתיות.

בראיון שהעניקה לרשת ב' אמרה פרייס: "יש קשר ישיר וקו ברור בין לקרוא למשרד הבריאות רוצחים, בין לקרוא לרופאים רוצחים, בין לקרוא להם נאצים ובין לשים להם פטיש בראש - כשמשהו לא מוצא חן בעיניך".

לדבריה, "אי אפשר להפריד את האלימות המילולית, את ההתעמרות ואת ההתעמרות ברשתות החברתיות מהאלימות הפיזית נגד צוותים רפואיים, בבתי חולים, בקהילה ובלשכות הבריאות. זה קשור ישירות אחד בשני וחייבים לשים לזה סוף".

הד"ר שרון אלרעי פרייס הגדירה את מה שהיא ובני משפחתה עוברים בחודשים האחרונים כ"התעמרות" ואמרה: "כשהתחילו הפגנות ואמירות ש'לא נעזוב את חלאת האדם הזאת ולא ניתן לה מנוחה', הבנתי שזה לא קשור להפגנות על הנחיות שיש או אין באותה תקופה אלא פשוט ניסיון להתעמר. אני לא מוכנה שיתעמרו בי ולכן אפעל בכל הכלים החוקיים שיש לי כדי למנוע את זה. אני חושבת שזה ניסיון לגרום לעובדי ציבור או למשרד הבריאות לא לבצע את תפקידם ואנחנו לא ניתן לזה לקרות".

היא טוענת כי חובה לשנות ולהחמיר את חוקי האכיפה כדי ליצור הרתעה בפני פורעי החוק הללו: "חייבים למצוא פתרון עם הרתעה מאוד משמעותית. צריך לשם כך שינוי חוקי וגם אכיפה", היא אומרת ומוסיפה, "אנחנו גם צריכים למצוא פתרון במדינת ישראל להתעמרות ברשתות החברתיות. חופש הביטוי הוא לא חופש הביזוי, הוא לא חופש השיסוי, חייבים לראות איפה עובר הגבול. זה בסדר שיש ביקורת, אני מוכנה לקבל כל ביקורת, אבל בין זה לבין לקרוא לרצח ולהסית ולהיכנס למקומות של ילדים קטנים, קטינים, לפרסם שמות שלהם, להטריד שיבואו אליהם לטקסים בבית ספר, אנחנו פשוט איבדנו את זה. זה כבר לא חופש הביטוי, אז אני חושבת שגם במקום הזה של האלימות המילולית וההתעמרות ברשת להבין איפה נחצים פה קווים אדומים, לסמן אותם ולהתחיל לאכוף".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום