לקראת מפץ בימין? היוזמה של יועז הנדל

השר יועז הנדל שדווח כי הוטל עליו וטו מצד 'כחול לבן' במקרה של איחוד עם 'תקווה חדשה' יוזם איחוד מפלגות ימין מתוך ניסיון לצלוח את אחוז החסימה ולמקסם את קולות הגוש שמתנגד לממשלה בראשות נתניהו | על הוטו החרדי על ישיבה עמו: "רוב החרדים תומכים בי"

קובי עוזיאלי | פוליטי 6.7.2022 | 07:41

יועז הנדל | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על רקע המצב הלא מחמיא של מפלגתו בסקרים, ועל רקע הוטו שהטילו עליו ב'כחול לבן', שר התקשורת יועז הנדל מ'תקווה חדשה' קורא להקמת גוש מפלגות ימין. בראיון ל'חדשות 12' אמר: "אני קורא לכל המפלגות של הימין הממלכתי שנמצאות בקואליציה. הקמנו ממשלה טובה, היו לה הרבה בעיות אבל אי אפשר ללכת לבחירות האלה כשאנחנו פרגמנטים של מפלגות, דרך ארץ, תקווה חדשה, ימינה, מתן כהנא ועוד כל מיני".

לדבריו, "אנחנו חייבים לייצר איזשהו איחוד, אני מוכן לרכז את זה עד שייצא עשן לבן, אבל אי אפשר שנרוץ ככה ונסכן את היכולת להקים עוד פעם ממשלה שהיא ממשלת אחדות שיש בה גם שמאל ציוני וגם ימין ממלכתי". באשר לממשלה היוצאת, אמר השר: "בעיניי זה היה מצוין. נכשלנו בהמון דברים, אני לא מעלים את זה, יש לי המון טענות למרצ ועל זועבי ומה שקרה שם, אבל חייבים לייצר כוח אמיתי".

הנדל עם ראש מפלגתו גדעון סער. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

"הימין הממלכתי הוא זה שהביא בסופו של דבר להקמת ממשלה שהיא לא ימין צרה", אמר השר הנדל בראיון ל'חדשות 12'. לדבריו: "אני חושב שממשלת ימין צרה לא טובה למדינת ישראל, אני מאמין בממשלות אחדות, כך אמרתי בעבר וכך אני אומר כיום. הכוח הזה של הימין הממלכתי הליברלי שרואה את טובת המדינה. תראה כמה תהליכים עשינו, במשרד התקשורת ובמשרדים אחרים, את כמות השופטים שמינו, אלה תהליכים שצריך להמשיך אותם. המדינה הזו צריכה ניהול ענייני ורציני והיא צריכה את הימין הממלכתי והיא צריכה אותו גדול וחזק ואני אעשה הכול כדי שכל הגורמים האלה יתאחדו. אני מדבר עם כולם, אדבר עם כולם, אני חושב שכל דרך אחרת מסכנת את הפרויקט הזה".

"רוב החרדים תומכים בי"

כידוע במפלגות החרדיות, השר יועז הנדל הינו סדין אדום מבחינת ישיבה עמו בממשלה כלשהי וזאת בשל קידום הרפורמה בקומת הסלולר הכשרה. עך כך אמר השר בראיון: "בסוף, תפקידו של שר לקבל החלטות. אני מאמין בהחלטות שקיבלתי גם בהחלטה לא לשבת עם המשותפת, שאני חושב שרוב הישראלים מכירים בזה ואומרים שזה נכון, וגם בהחלטה לשבור את המונופול של אותם עסקנים חרדיים, כדי שלאזרח החרדי תהיה תחרות ונגישות ושיהיו לו מחירים לא יקרים".

לדבריו: "אני יודע שרוב החרדים תומכים בי" ותקף, "כל חברי הכנסת או עוזריהם מחזיקים בטלפונים לא כשרים. אני לא מכריח איש... יהיו טלפונים כשרים אבל עבור מי שירצה, תהיה תחרות והוא יוכל לעבור ממקום למקום".

אתמול פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי ב'כחול לבן' של בני גנץ שמנהלים מו"מ למיזוג עם 'תקוה חדשה' של גדעון סער הטילו וטו על צירופו של יועז הנדל לאיחוד שכזה, לאור הכעס שקיים כלפיו על כך שמנע מגנץ לכהן כראש ממשלה אחרי הבחירות השניות והשלישיות בסירובו העיקש שלא להישען על קולות 'הרשימה המשותפת'. הנדל נשאל על כך בראיון ל'חדשות 12' והשיב: "אני לא מכיר חיבור כזה ואף אחד לא עדכן אותי במהלך כזה", כך אמר באשר למו"מ בין המפלגות.

על הוטו שהוטל עליו אמר: "אני לא מכיר חרמות כאלה. אני חושב שאי אפשר להקים קואליציה עם המשותפת, חשבתי כך בעבר. נדמה לי שמי שאמר לי אז שזו רק הצבעה אחת ושזה עובר ושהכול בסדר, מבין היום, אחרי שנה, שזה נורא מסובך, זה המון הצבעות - על חוקי חירום, תקנות איו"ש, המון דברים. אי אפשר לעשות קואליציה עם כאלה שמתנגדים למדינת ישראל ומצביעים פעם אחר פעם נגד האינטרס של מדינת ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום