מינוי קבוע: ראש הממשלה לפיד פנה לוועדת החריגים

ראש הממשלה לפיד מבקש למנות כמינוי קבוע את המקורבת שלו נעמה שולץ, לתפקיד מנכ"לית משרד ראש הממשלה הקבועה. היות ומדובר בתקופת בחירות הוא פנה לבקש את אישורה של וועדת החריגים והמינויים | לטענתו, ארבעה חודשים זה הרבה זמן

קובי עוזיאלי | פוליטי 6.7.2022 | 08:08

ישיבת ממשלה | צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד פנה לוועדת החריגים בנציבות שירות המדינה, כדי שתכשיר לו את מינויה של נעמה שולץ למנכ"לית קבועה במשרד ראש הממשלה. כך דיווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

כידוע בתקופת בחירות יש קושי במינויי בכירים, מינוי מנכ"לית דורש את אישור ועדת חריגים וועדת המינויים בשל המורכבות. הנציבות מאשרת בקשות מהסוג הזה רק במקרים חריגים.

לפיד לא מסתפק בתקן של ממלא מקום, ומעוניין במינוי קבוע לנעמה שולץ ששימשה קודם לכן כמנכ"לית ראש הממשלה החליפי כי הוא סבור "שמדובר על מינוי טוב וראוי ושארבעה חודשים זה הרבה זמן". הנציבות צפויה להחליט ביממה הקרובה האם לאשר את בקשת לפיד.

בינתיים, ממתינה ממשלת המעבר להכרעתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, האם יוכל שר הביטחון בני גנץ למנות רמטכ"ל בתקופת הבחירות או שמא ייאלץ להמתין לכינונה של ממשלת קבע לאחר הבחירות, כאשר גנץ שיגר אליה חוות דעת משפטית ממשרד הביטחון בדבר נחיצות מינוי רמטכ"ל בתקופה רגישה שכזו. 

בליכוד כבר הבהירו שלא יראו בעין יפה אישור מינוי רם דרג שכזה בתקופת בחירות והיו מי שאיימו לפטר את היועמ"שית לממשלה ואף לבטל את המינוי אחר הקמת ממשלה בראשותם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום