בלי נציגי ציבור: האנשים שיחליטו על התייקרות החשמל

בפעם השנייה בתוך שנה יחליטו שלושה פקידים בלבד על עליית מחירי החשמל, החלטה גורלית שתשפיע על הכיס של האזרחים. על אף שבחוק מצויין כי חייבים להיות גם נציגי ציבור - ליברמן לא מינה את נציגו, ונציגת שרת האנרגיה פרשה בשל ניגוד עניינים

מאיר שלם | כלכלי 6.7.2022 | 09:18

עובדי חברת החשמל בפעולה | צילום: חברת חשמל

השבוע צפויים להכריע שלושה אנשים על כיסם של מיליוני אזרחים, כאשר יחליטו על עליית מחירי החשמל במדינת ישראל. ב'חדשות 13' בדקו מי הם אותם האנשים.

לפי הדיווח, מדובר בשלושה פקידים בלבד, ממשרדי האוצר והאנרגיה, הם האנשים שיקבלו השבוע, בפעם השנייה בתוך שנה, את ההחלטה הגורלית על העלאת תעריפי החשמל למגזר הביתי בישראל.

בנוסף לשלושת הפקידים, אמורים להיות בה גם שני נציגי הציבור, שתפקידם לשקול את טובת הציבור, אך שר האוצר אביגדור ליברמן לא מינה לאורך כל הקדנציה את נציג הציבור מטעמו, ואילו שרת האנרגיה קארין אלהרר מינתה מישהי שנאלצה לפרוש בגלל ניגוד העניינים.

התוצאה היא שההחלטה הכל כך גורלית הזאת תתקבל למעשה בהרכב חסר, וזו סיטואציה מעניינת במיוחד מבחינה משפטית אם היא לא תתקבל פה אחת. במידה שיהיה מתנגד להצעה לייקר את תעריף החשמל - יתכן שההתייקרות לא הייתה מאושרת אם היו שם עוד שני נציגים.

שר האוצר ליברמן מסר כי יש לו מועמד בהליכי אישור, ואילו שרת האנרגיה אלהרר מסרה כי הנציגה מטעמה התפטרה רק לאחרונה, והוסיפה כי היא עובדת על אישור מועמדת חדשה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום