חולי סרטן למשרד הבריאות: "מנעו את סגירת המכון האונקולוגי"

המטופלים במכון האקולוגי בבית החולים וולפסון דורשים את התערבותו הדחופה של פרופ' נחמן אש. "מנהלת ביה"ח מתעלמת מהמצב המידרדר". התלונות מתייחסות גם למחסור במיטות אשפוז, דבר שגורם לכך שחולים יקבלו טיפולי כימותרפיה במסדרון. "נמשיך לעשות הכל למען המטופלים שלנו ולמען הצוות הרפואי בכדי לפתור את הסוגיה"

אלי קליין | בריאות 6.7.2022 | 12:50

בית חולים: אילוסטרציה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

התפתחות במשבר החריג במכון האונקולוגי בבית החולים הממשלתי וולפסון בחולון: חולי סרטן המטופלים במכון ובני משפחותיהם שלחו אמש התראה חסרת תקדים למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ודרשו את התערבותו הדחופה מול מנהלת בית החולים, ד"ר ענת אנגל, כדי למנוע את הפגיעה הקשה בהם לטענתם כמטופלים במכון האונקולוגי בניהולו של ד"ר רונן ברנר, כך מדווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

בשבועות האחרונים הועלו טענות קשות על כך שהנהלת בית החולים, המנהלת ד"ר אנגל והנהלת משרד הבריאות מתעלמות בעקביות מזה חודשים מהתרעות ומתלונות חמורות על פגיעה קשה בטיפול הרפואי בחולי הסרטן.

התלונות מתייחסות גם למחסור במיטות אשפוז, דבר שגורם לכך שחולים יקבלו טיפולי כימותרפיה במסדרון, וכן למחסור בכוח אדם סיעודי ומנהלי במכון המטפל בכ-8,000 מטופלים חולי סרטן בשנה. עוד נחשף, כי ד"ר ברנר הגיש לפני שבוע תלונה נגד ד"ר אנגל, בטענה שהיא עצמה גורמת למשבר במכון האונקולוגי, זאת במטרה להביא לסגירתו ולמנוע את המשך הניהול של המכון על ידו כמי שנבחר באחרונה גם כיושב ראש הוועד המייצג את הרופאים בבית החולים.

במכתב מאתמול של חולי הסרטן כתב עו"ד איתן גליק, המייצג אותם, כי חולי הסרטן מכל רחבי הארץ הגיעו לקבל את הטיפול במכון בניהולו של ד"ר ברנר "לאחר שחוו מפח נפש בהיעדר אופציות טיפוליות, ומתוך תקווה ואמונה כי המכון בניהולו של ד"ר רונן ברנר ידוע בטיפול וחשיבה 'מחוץ לקופסא' ופועל במקצועיות בלתי מתפשרת".

ואולם, על פי תלונת החולים, "משהו מוזר, חסר היגיון ובלתי נתפס קורה במכון האונקולוגי, והחולים חשים זאת על בשרם יום יום, והנהלת בית החולים מתעלמת לכאורה בעקביות מההתרעות על המצב המידרדר, ואולי אף מאיצה, מסיבות לא ברורות, את התהליכים המסוכנים לעתיד המכון. החולים, המתמודדים עם מחלתם הקשה, רוצים לשמור על אופטימיות ותקווה להמשך קבלת שירות רפואי ברמה שד"ר ברנר והצוות העניקו להם עד כה".

החולים דרשו עוד מפרופ' נחמן אש להתערב ב"שיקולים הזרים לכאורה שמפעילה הנהלת בית החולים בכל הנוגע למכון האונקולוגי", וציינו את חובתו החוקית של משרד הבריאות לפקח על בתי החולים שיפסקו את הטיפול הנכון והמיטבי, ולפעול כדי למנוע במערכת הבריאות פעילות רשלנית והחלטות נמהרות בתחום הרפואי.

מביה"ח וולפסון נמסר בתגובה: "ליבנו עם החולים ובני משפחותיהם. הנהלת בית החולים פועלת כדי לטפל בטענות על ד"ר ברנר, ונציבות שירות המדינה ומשרד הבריאות פועלים בנושא גם הם. נמשיך לעשות הכל למען המטופלים שלנו ולמען הצוות הרפואי בכדי לפתור את הסוגיה".

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד עושה ככל שניתן על מנת לאפשר לחולים לקבל טיפול, ומכוון לתהליך של גישור בין הצדדים בכפוף להסכמת כל המעורבים. נמשיך לטפל בסוגיה עד לפתרונה המלא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום