קליין מעידה: אספקת הסיגרים הופסקה עם תחילת החקירות

העוזרת לשעבר של ארנון מילצ'ן וגיימס פאקר ממשיכה להעיד במסגרת תיק 1000 והיא מספרת כי שילמה מכיסה הפרטי על הסיגרים שניתנו לנתניהו, על פי עדותה שרה הייתה מבקשת בקבוקי שמפניות שיגיעו בשקיות אטומות - קליין לא העידה על תמורה שניתנה

חזקי ניימן | חדשות בארץ 6.7.2022 | 13:10

משפט נתניהו | צילום: אורן בן חקון/פול

העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר, הדס קליין, מעידה הבוקר (רביעי) שוב במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. קליין, מסרה את עדותה אתמול בפעם הראשונה, וצפויה להעיד עוד פעם נוספת לפני שתתחיל החקירה הנגדית על ידי צוות ההגנה. את קליין חוקר גם היום עו"ד אלון גילדין, ראש צוות תיק 1000 בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

בעדות היום בבית המשפט הציגה קליין עוד חשבוניות בסך אלפי שקלים של סיגרים, ועל פי עדותה כולם הלכו לנתניהו, שכיהן אז כראש ממשלה. היא העריכה את שווי הסיגרים לנתניהו בכ-42 אלף שקלים מדי שנה, וסיפרה גם על הדרישות החוזרות ונשנות מצד רעייתו לבקבוקי שמפניות שיגיעו בשקיות אטומות. קליין חשפה בעדותה כי סיגרים רבים נותרו בבתיהם של פאקר ומילצ'ן בעקבות החקירות במשטרה. 

בדיון שאל התובע אלון גילדין את קליין: "סיפרת אתמול על חנות בשם 'קבינט', שם אמרת שקנית סיגרים במזומן, מהחנות הזו לא הבאת חשבוניות. אני רוצה שתרחיבי על הקנייה בחנות הזו, למה שילמת במזומן?". קליין השיבה כי הרכישות נערכו בשנים 2012 וב-2013, ואולי "אחת נוספת ב-2014".

"החנות הזו היא אך ורק לסיגרים, הגעתי לשם ויושבים שם חבורה של גברים שמעשנים בחנות הזו", תיארה קליין. "זה היה קשה, קניתי שם בסכומים גבוהים וקוקי, בעל החנות שאל אותה כמה פעמים עבור מי היא רוכשת סיגרים בכמויות כה גדולות. "הוא אמר לי שזה מועדון מצומצם של אנשים שמשתמשים בגודל הזה בארץ", אמרה.

קליין סיפרה כי תחילה היא שלמה באמצעות כסף מזומן מקופה שלה ושל בעלה. היא הוסיפה כי לעיתים שילמה מכרטיס האשראי הפרטי שלה, ומילצ'ן היה מחזיר לה, המתנות מהחנות פסקו מאחר ולדברי קליין נתניהו לא אהב את הסיגרים.

התובע שאל את קליין אם היא יכולה להעריך את ההיקף של רכישות הסיגרים בחנות זו במשך שנה, והיא השיבה: כל רכישה הייתה בסביבות 2,500-2,400 או כפול, כשלוקחים שתי קופסאות. הייתי אומרת שסביב ה-8,000 שקל בחודש". השופט משה בר-עם שאל אותה: "אז מאה אלף שקל בשנה בחנות הספציפית הזו?", וקליין השיבה: "ככה אני זוכרת. נגיד 2,600 או 5,200 לקנייה, זה ממוצע, יש חודשים שפחות. אני הייתי משערכת את זה כ-8,000-6,000 שקלים בחודש".

לאחר מכן, הציגה התביעה מסמכים של העברות בנקאיות והתכתבויות דואר אלקטרוני שעוסקות בהחזרת כספים לקליין עבור רכישת הסיגרים. בין היתר, הוצגה העברה בנקאית על סך 2,350 לחנות "הקבינט" עם חתימה של ארנון מילצ'ן. כמו כן, הוצגה תכתובת דואר אלקטרוני שבה ביקשה קליין החזר ממנהלת החשבונות של מילצ'ן על רכישות בחנות בסך 13,260 שאותן שילמה מכיסה הפרטי.

קליין, הסבירה שאחרי שזומנה לעדות במשטרה, היא החלה לספק חשבוניות לחוקרים. היא פנתה להנהלת החשבונות מבלי להגיד דבר לארנון מילצ'ן, וביקשה - בתירוץ של ספירת מלאי - לקבל את החשבוניות של כל רכישות הבקבוקים והשמפניות לאורך השנים. את הקלסרים העבירה קליין לחוקרים, אחרי שסנגורה עבר עליהם.

עו"ד עמית חדד העיר שמדובר בתקופה שלפני כתב האישום וטען שקליין כלל לא זוכרת את המקרה. גילדין השיב כי "יש חשיבות להבין, במסגרת מערכת היחסים, את תהליך מתן המתנות בין אנשי העסקים לנתניהו". לאחר מכן קליין סיפרה כי הסיגרים הוזמנו סמוך לפסח, כשמילצ'ן אירח שחקן בארץ, שאינו מעשן, והפגיש אותו עם נתניהו. "כשמשפחת נתניהו באו אלינו, או שנסענו אליהם, היינו נותנים שתי קופסאות", אמרה. "מלבד איזה מקרה של אורח ספציפי, כל הסיגרים שמופיעים בקבלות שאציג ניתנו לנתניהו".

התובע גילדין שאל את קליין אם היו מתנות שנרכשו, אבל לא נמסרו בשל החקירות בנושא. "כמובן, נשאר מלאי, גם בבית ינאי וגם בקיסריה", השיבה קליין. בהקשר לכך, שאל השופט בר-עם: "יש רישום של המלאי?", וקליין השיבה: "לא ניהלנו מחסן. גם בבית אני לא כותבת איזה בקבוק קולה פתחנו לשתות". קליין הוסיפה: "לא היינו מבקשים גם משרה לחתום על השמפניות שקיבלה או ממר נתניהו לחתום על סיגרים. נשארנו אם אני לא טועה עם ארבעה קרטונים של סיגרים. זה עומד שם כאבן שאין לה הופכין".

לאחר מכן, סיפרה קליין כי היא נתקפה "עלבון וזעם", כלשונה, כששרה נתניהו אמרה בחקירתה במשטרה שהיא והנהג יונתן חסון לקחו שמפניות. "השמפניות נשארו בבית, לכאורה יכולנו לקחת את זה, אבל הכול נשאר שם כאבן שאין לה הופכין. אנשים שביקרו שם ראו את השמפניות. בתקופת הקורונה אירחנו אנשים, לא אזכיר שמות", אמרה קליין. בתגובה, אמר לי גילדין כי "אין כאן חיסיון, את יכולה להגיד מה שאת רוצה". קליין השיבה כי מילצ'ן התקשר ואמר לה שעורך הדין בעז בן צור, שמייצג את נתניהו בתיק 2000 ובתיק 4000, ביקש שבתו תתארח בביתו של מילצ'ן במהלך הסגר. "כמובן שגם עוד בן צור ביקר שם", סיפרה, והוסיפה: "עשינו את זה בנפש חפצה".

התובע גילדין שאל את קליין אם נתניהו ידע על אספקת השמפניות עבור שרה נתניהו, וזו השיבה: "אני גם אמרתי אתמול כשיוצאים מאצלנו בבית ינאי ומר נתניהו אומר לנו לדבר עם נהג מסויים שיעמיסו את הדברים, את השמפניות והסיגרים". גילדין שאל: "נתניהו באופן אישי מתאם?", וקליין השיבה: "לא הוא לא מתאם אבל הוא אומר לי 'תדברי איתם', עם הנהגים, אבל פותחים את הבאגז' מעמיסים והבאגז' נשאר פתוח כשבני הזוג מגיעים, יונתן היה מוזג לגברת נתניהו בכוס גם שמפניה לדרך. יונתן הודיע לי שמר נתניהו פתח את הדלת בקיסריה וקיבל את השתייה".

קליין הוסיפה: "אני יודעת שעל הרצפה בקיסריה עמדו ארגזים של שמפניות. ביום ההולדת של שרה הוצאנו ארגזים שלמים בסיום הארוחה. אני יודעת על הטרוניות שלה לארנון בהקשר הזה". לדברי קליין, "נתניהו אמר לי 'תתנו לה את מה שהיא מבקשת מכיוון שזה מותר, אל תצטרפו לתקשורת. אני אסביר את זה גם לארנון ולג'יימס'".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום