נתפסו על חם: זה מה שהפקחים גילו באונייה שעגנה בתחומי ישראל

הזרימו שפכים לים, נתפסו על חם ונקנסו: המשרד להגנת הסביבה חקר צוות של אונייה בשל הזרמת שפכים סניטריים במספנות ישראל בחיפה וקנס את בעליה

קובי ברקת | חדשות בארץ 6.7.2022 | 17:29

אילוסטרציה | צילום: pexels

במשרדי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה התקבל בעת האחרונה מידע על שאוניית Magnum Force המפליגה תחת דגל איי מרשל עוגנת במספנות ישראל שבחיפה, כאשר מגוף היציאה לים של מערכת הטיפול בביוב סניטרי נמצא במצב פתוח. מפקח המשרד להגנת הסביבה חקר את הצוות, והתברר שהאונייה הזרימה לים שפכים סניטריים לאחר טיפול מרגע הגעתה לרציף בנמל.

בחקירת המכונאי הראשי עלה כי לאונייה יש מכל אגירה קטן יחסית, כ-77 מטר מעוקב, שלא היה די בו לכמויות שמייצר צוות האונייה הכולל 21 איש. המפקח מטעם המשרד להגנת הסביבה העביר לאנשי הצוות קנס מסוג ברירת משפט לפי החוק. הקנס שולם באמצעות חברת קמור, סוכנת האונייה, שקיבלה על עצמה לשלמו בשם בעלי האונייה. 

במהלך הזרמת השפכים הסניטריים המטופלים התקיימו צלילות תחזוקה ברציף נמל מספנות ישראל שאליו הייתה רתוקה האונייה, מה שמחדד את הבעייתיות של הזרמה בלתי חוקית זו לא רק לסביבה הימית אלא אולי גם לבני אדם. 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הם רואים בחומרה רבה זיהום ים, ופועלים כל העת לשמירה על הים באמצעות פיקוח ואכיפה על האוניות העוגנות לחופי ישראל.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום