הדקירה סמוך לבני ברק - פיגוע; פלסטיני נעצר

פלסטיני נעצר בחשד לדקירת תושב בני ברק אמש בגשר גבעת שמואל, בעת שצעד אתמול בדרכו לתפילת שחרית | החשוד, פלסטיני, הועבר לחקירת שב"כ | מוקדם יותר שחזר הפצוע, יצחק דהן: "לפתע אני מקבל חבטה על הראש, ושוב פעם חבטה. לא יכולתי להגיב"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 6.7.2022 | 20:12

זירת הפיגוע, יצחק דהן | צילום: פלאש 90/כאן חדשות

שירות הביטחון הכללי עצר פלסטיני בחשד לדקירת יצחק דהן, תושב בני ברק, אמש לפנות בוקר. כך הותר הערב לפרסום. "בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצר חשוד בתקיפה ופציעת אזרח ישראלי בגבעת שמואל. החשוד, פלסטיני, הועבר לחקירת שב"כ", נאמר בהודעת השב"כ.

מוקדם את יותר היום שחזר יצחק דהן, שנפצע אתמול (שלישי) בפיגוע הדקירה סמוך לבני ברק, את שהתרחש אמש ברגעים הדרמטיים. "עליתי בגשר מבני ברק לכיוון בית הכנסת בגבעת שמואל", סיפר היום לכאן חדשות. "באמצע הירידה אני רואה מישהו לבדו שמסתכל עלי ומושיט יד לשקית. כבר דמיינתי שיש משהו - ואני מקווה שלא יתרחש כלום".

"המשכתי לעלות", מוסיף דהן לתאר, "בעוד הוא המשיך לרדת. אחרי מספר שניות אני מקבל לפתע חבטה על הראש, ושוב פעם חבטה. לא יכולתי להגיב. תפסתי את הראש וניסיתי עוד לעמוד. ראיתי שזה קשה, אז התיישבתי. וככה התחלתי לעצור את הדם".

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין אמר על מעצר החשוד: "אני מברך על תפיסת המפגע באירוע הדקירה אמש. משטרת ישראל פעלה באחריות מרגע היוודע האירוע. כרשות אנחנו מחוייבים לעשות הכל בכדי למגר את תופעת השבחי"ם ואנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט במדיניות תקיפה למיגור תופעה זו שהינה סכנה קיומית שלא נסכים איתה. אנו שולחים איחולי החלמה לפצוע ומתפללים כי נדע רק שקט ושלווה בעירנו ובארץ כולה".

אתמול פעלו כוחות גדולים של משטרה בסריקות נרחבות ברחבי העיר בני ברק והסביבה אחר החשוד שדקר את יצחק דהן, בעת שצעד על גשר גבעת שמואל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי דהן סיפר לשוטרים שהגיעו לזירה, כי אדם בעל חזות ערבית תקף אותו באמצעות חפץ חד - ונמלט לתוך העיר.

בכירי המשטרה שהגיעו לזירה עקבו מקרוב אחר ההתפתחויות. לטובת הסריקות, מסוק משטרתי הועלה לאוויר וצוותי מג"ב הוקפצו לעיר.

חובש רפואת חרום במד"א שימי זילברשלג ופרמדיק מד"א אלחנן אלון, סיפרו: "ראינו על הגשר גבר כבן 47 יושב בהכרה מלאה וסובל מפציעות חודרות מדממות, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני. בדרך הוא סיפר שהותקף כשהלך על הגשר לכיוון בני ברק".

זאבי פישמן חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "הענקתי לו סיוע ראשוני בזירה עד להגעת חובשים נוספים. לדברי הפצוע (שאותר חבול ומדמם) הוא נפצע כתוצאה מאלימות". דניאל ברק חובש נוסף של איחוד הצלה הוסיף: "לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו בזירה הוא פונה למרכז הרפואי תל השומר כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום