סמוטריץ' קורץ לליברלים: "צהר הם לא אנשים רעים"

עם תחילתה של מערכת הבחירות, במפלגת 'הציונות הדתית' מנסים לפנות אל הסקטור הלייטי במגזר הסרוג - והיו"ר מגונן על רבני 'צהר', הארגון הבולט המזוהה עם הפלג שאליו הוא רוצה להגיע. הוא קורא לחבור למפקד שלו: "מצפה מהצד הליברלי שלא יברח כשיהיה מישהו מהצד השני, אחרת אין שום דרך לנהל שותפות"

יאיר כלפה | פוליטי 6.7.2022 | 21:21

בצלאל סמוטריץ' | צילום: נתן וייל

במפלגת 'הציונות הדתית' שואפים להביא את האגף הליברלי במגזר הדתי-לאומי, שמאז כניסת 'ימינה' לממשלה רבים ממנו נותרו ללא "בית" פוליטי - והתבטאויותיו של היו"ר בצלאל סמוטריץ' בהתאם.

בתיעוד מתוך חוג בית שנערך בשבוע שעבר, ופורסם ב'מקור ראשון', התייחס הח"כ, שמצפה לו גם כאב ראש מצד המפלגות התורניות בבלוק הטכני, לארגון רבני 'צהר', אחד הארגונים הליברליים הבולטים, אשר צבר התנגדות גדולה במגזר החרדי.

הוא התהדר בכך שלא תקף את מיזם הכשרות של הארגון, וציין כי הוא ישתף איתם פעולה "במיזם שורשים של בירורי יהדות כי הוא סופר חשוב, משימת קודש ונדאג לתקציבים, אבל אני לא אתקוף את מיזם הכשרות".

"כשהדיון על צהר הגיע לישיבת סיעה שבנט בראש, לא תמכנו במיזם הכשרות של צהר כי חשבנו שהוא לא נכון, אבל אני לא חושב שהם אנשים רעים חס וחלילה, לא חושב שהם רוצים להזיק, יש לי וויכוח איתם בכמה סוגיות", אמר יו"ר 'הציונות הדתית'.

לקראת הפריימריז של מפלגתו, שצפויים להתקיים באוגוסט, הוא אמר שהוא "מצפה מהצד הליברלי שלא יברח כשיהיה מישהו מהצד השני, אחרת אין שום דרך לנהל שותפות של ביחד", בקריאה להצטרף ולהתפקד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום