ועדת המינויים הכריעה: כן ללפיד, לא לבנט

ועדת המינויים בשירות המדינה התכנסה היום והכריעה כי ראש הממשלה לפיד יוכל למנות מנכ"לית קבועה למשרד ראש הממשלה, לעומת זאת ראש הממשלה החליפי בנט, יסתפק במינוי ממלא מקום למשרדו

קובי עוזיאלי | פוליטי 6.7.2022 | 22:28

לפיד ובנט בישיבת ממשלה | צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

ועדת המינויים, בראשות נציב שירות המדינה, אישרה לראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, את מינויה של נעמה שולץ כמנכ"לית משרד ראש הממשלה.

שולץ שימשה בשנה האחרונה כמנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, ומונתה כמנכ"לית משרד רה"מ ע"י ראש הממשלה יאיר לפיד, עם כניסתו לתפקיד בשבוע שעבר. המינוי יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

לעומת זאת, ועדת המינויים סירבה לבקשת ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, למנות מנכ"ל קבוע למשרדו. עקב כך הוא נאלץ למנות את עדן ביזמן לתפקיד ממלא מקום משרד ראש הממשלה החליפי. כך דיווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

בנציבות נימקו את ההבדל בהחלטות בכך שמנכ"לית במשרד ראש הממשלה הוא תפקיד משמעותי ויש לאשר זאת, ברקע ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

נזכיר כי בראשית השבוע דיווחה כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל כי בין לפיד לבנט שוררת מתיחות לא פשוטה לאחר שרה"מ החליפי בנט אינו זכאי על פי חוק לקבל תנאים של ראש ממשלה לשעבר רצה לבקש מהכנסת את התנאים הכוללים רכב עם נהג צמוד, צוות עם שני עובדים, תקציב שנתי להפעלת לשכה ומשרד בשטח של עד 170 מטר.

בנט תכנן לפנות לוועדת הכספים של הכנסת ולבקש את שינוי הקריטריונים לקבלת תנאי פרישה של ראש ממשלה מ-18 ל-12 חודשים, המהלך של בנט מגיע מהחשש שהכנסת הבאה לא תכיר בתקופת הכהונה שלו כראש ממשלה חלופי. המכתב כבר נוסח, אולם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, בלם את הבקשה והבהיר שלא יתמוך בה, טען כי מדובר בבקשה פרסונלית שתכתים גם אותו, על פי הדיווח של ליאל הסירוב יצר מתיחות בין הלשכות.

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הגיב לדיווח ומסר: "בנט משמש כראש ממשלה חליפי עד להקמת ממשלה חדשה. מתוקף תפקידו כרה"מ חליפי זכאי ללשכה ואין לו צורך בתקנים נוספים, לכן גם לא ביקש דבר מאף אחד. המכתב המתואר מעולם לא נשלח כי לא היה בכך צורך".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "היחסים טובים והשניים עובדים יחד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום