"לא נחתום על הרחקה": ההתחייבות של מפגיני 'העדה'

המשטרה מפזרת מאות מפגינים מ'העדה החרדית', שמתפרעים באתרי עבודות הרכבת הקלה על ציר בר אילן בירושלים | מאות התחייבו: "לא נחתום על הרחקה מאתרי הרכבת, גם אם נשהה במעצר תקופה ארוכה"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 6.7.2022 | 23:31

המחאה בבר אילן | צילום: יהוידע בן ציון

מאות מאנשי 'העדה החרדית' מפגינים הערב (רביעי) ברחוב בר אילן בירושלים, כמחאה על המשך העבודות בקו הרכבת הקלה. חלק מהמפגינים ירדו לבורות באתר והצליחו לשבש את העבודות במקום. באזור פרצו עימותים עם כוחות המשטרה, שעושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בתוך כך, כ-450 קנאים מ'העדה החרדית' חתמו ביממה האחרונה על התחייבות שלא לחתום על הרחקה מאתרי הרכבת הקלה בתנאי לשחרורם, זאת במידה ויעצרו ע"י המשטרה במהלך ההפגנות. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. המשמעות היא שהעצורים עשויים לשהות זמן רב במעצר.

 

בימים האחרונים, כך טוענים ב'עדה החרדית', המשטרה החלה במדיניות של הרחקת המפגינים והפקדת ערבות של אלפי שקלים שיחולטו - במקרה והעצור יפר את תנאי ההרחקה.

גורם בעדה החרדית' אמר ל'בחדרי חרדים' על רקע החתמת המפגינים: "שום דבר לא ישבור אותנו, גם לא ישיבה ארוכה במעצר. הרחקה מאזורי מחאה היא לא דמוקרטית. אנחנו נמלא את בתי הכלא, המפגינים לא נרתעים ממעצר".

המשטרה מסרה כי הערב החלו הפרות סדר והתפרעויות אלימות ףּשל מאות פורעי חוק ומפרי סדר במספר מוקדים של אתרי עבודות הרכבת הקלה בירושלים".

לפי המשטרה, מפרי הסדר פגעו בגדרות ונכנסו לתוך אתרי העבודות בניסיון לשבש את העבודות במקום, ובהמשך חלקם יידו אבנים לעבר השוטרים. כוחות המשטרה פועלים במקום בשעה זו להשבת הסדר והדיפת המתפרעים, והחלו בביצוע מעצרים.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות, ונדליזם והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק", נמסר מהמשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום