העומסים בנתב"ג: זה הזמן הטוב ביותר להתייצב לטיסה

דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, התראיין על התוכנית להקלה בעומס בנתב"ג וטען כי אין צורך להגיע יותר משלוש שעות קודם הטיסה לשדה וכי הזמן הממוצע להמתנה הוא שעה | וגם; באיזה שעה תעמדו הכי פחות זמן בצ'ק אין?

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 6.7.2022 | 18:00

עומס בנתב"ג. אילוסטרציה | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

המשבר העולמי בכוח האדם בענף התעופה מאז פרוץ הקורונה משפיע גם על נמל התעופה בן גוריון כשהוא סובל מעומסים חריגים וביטולים של חברות תעופה רבות. המשבר כאמור, בעקבות המחסור בכוח אדם. דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM וטען כי "התמונה היא לא דרמטית, עובדי היום מגיעים לתגבורים גם ביום וגם בלילה, אנו משתלטים על התורים בבידוק הביטחוני".

בדבריו אמר לפלר כי אין צורך להיכנס לחרדות באשר להמתנה, "אל תבואו יותר משלוש שעות לפני, אנשים מגיעים 4-5 שעות לפני וזה מיותר לגמרי, תעברו את הביטחון, יש לכם צ'ק אין, הממוצע הוא עד שעה מהרגע שירדת מהרכב עד שמגיעים לדיוטי פרי". 

נציין, כי בבדיקה שערכו ב'כאן' חדשות' השבוע גילו כי בשעות הערב זמן ההמתנה הוא קצר במיוחד ועומד על 20 דקות בלבד, אם עדיין לא הזמנתם כרטיס טיסה, כדאי לכם לבדוק כמה טיסות משובצות בשעה בה אתם ממריאים, אם יש פחות מ-15 טיסות תעמדו בתור זמן סביר למדי.

דבר רש"ת לא טוען כי אין בעיות, "יש עומסים, יש פיקים, זה קיים, אני לא אומר שהתמונה ורודה", אומר לפלר אך מסייג. אנחנו מקצים 30 מיליון שקל כדי לתגבר את העובדים, יש מענקי התמדה לעובדים קיימים. כשהציבור כועס ומוציא את הכעס למאבטחים, זה לא מעודד עבודה בנתב"ג. כשהעובדים רואים את הכסף שאנו שמים עבורם, והקמפיין שיצאנו אליו עכשיו", הוסיף.

לדבריו, "השבוע פתחתי קורס של בודקים טכנולוגים, קורס מלא, רואים ומדברים וחבר מביא חבר. הקורס יסיים בעוד כשלושה שבועות וייכנס לעבודה, אנו בצעדים גדולים כל הזמן כדי לסייע ולהעביר את הציבור מהר יותר בצ'ק אין. 

בסיום, התייחס גם לאחת הנגזרות של הכאוס בנתב"ג, אובדן של מזוודות בשל מחסור בכוח אדם בעובדי מערך הכבודה בשדה התעופה, והבהיר: "אנחנו עושים הכול כדי שכל המזוודות יעלו על הטיסות, זו משימה קשה אך אנו לפחות עומדים באחוזים מאוד גבוהים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום