ראש ממשלת בריטניה פיטר את בעל בריתו - "לא היה נאמן"

בכיר הקבינט הבריטי, מייקל גוב, פוטר על ידי ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לאחר שקרא לראש הממשלה להתפטר. השר המכהן כשר השיכון, קהילות ושלטון מקומי בקבינט פוטר, לאחר שמשלחת של שרי קבינט קראה לג'ונסון להתפטר, גוב לא היה ביניהם, אבל פגש את ראש הממשלה ביום רביעי בבוקר והפציר בו להתפטר, ואמר לו שהמפלגה לא תתמוך בו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.7.2022 | 07:40

ג'ונסון: אילוסטרציה | צילום: לשכת ראש ממשלת בריטניה

שר השיכון, קהילות ושלטון מקומי בקבינט, מייקל גוב, פוטר על ידי ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אתמול (רביעי) בשעות הערב, לאחר שהורה לראש הממשלה להתפטר מוקדם יותר באותו היום. הוא פוטר לאחר שמשלחת של שרי קבינט אמרה לג'ונסון שעליו להתפטר. גוב לא היה ביניהם, אבל פגש את ראש הממשלה ביום רביעי בבוקר והפציר בו להתפטר, ואמר לו שהמפלגה לא תתמוך בו, ג'ונסון פיטר אותו כי "לא היה מספיק נאמן".

פיטוריו הגיעו בעקבות התפטרותם של שרי הממשלה רישי סונק וסאג'יד ג'וויד וכן לפחות 45 שרים זוטרים ועוזרים פרלמנטריים אחרים. לטענת מקורבי ראש הממשלה, גוב עומד מאחורי ציטוטים שליליים בתקשורת על ג'ונסון. עוזר בכיר מאוד לג'ונסון אמר לפני מספר שבועות שהם חושבים שגוב מתכנן את נפילתו של ראש הממשלה.

שרי קבינט אחרים עשויים לעזוב בעקבות גוב. שר התחבורה גרנט שאפס, השר הוולשי סיימון הארט והשר של צפון אירלנד, ברנדון לואיס, ככל הנראה גם יתפטרו, אך ייתכן שג'ונסון יקדים ויפטר אותם. ביום רביעי נראה ג'ונסון נחוש להילחם, למרות שמשלחת של שרים בכירים בממשלה, כולל שרת הפנים, פריטי פאטל דחקה בו באופן אישי להתפטר.

סקר קצר שנערך בבריטניה ביום שלישי מצא כי 69% מהבריטים שנשאלו רוצים שג'ונסון יתפטר. הסקר שכלל 3,009 מבוגרים מצא שרק 18% רוצים שהוא יישאר. מבין המצביעים השמרנים שנשאלו, 54% אמרו שהם רוצים לראות את ג'ונסון הולך, בעוד ש-33% רוצים שהוא יישאר, מה שמראה שג'ונסון הפך לדמות לא פופולרית בקרב מצביעים רבים שנמשכו בתחילה למנהיגותו בשנת 2019, כאשר זכה ברוב גדול.

מנהיג האופוזיציה ממפלגת הלייבור בבריטניה, קייר סטארמר, צייץ בטוויטר ביום שלישי כי "מפלגת הקואליציה מושחתת ושינוי של אדם אחד לא יתקן את זה. רק חילופי ממשלה אמיתיים יכולים לתת לבריטניה את ההתחלה החדשה לה היא זקוקה".

ראש ממשלת בריטניה בשנתיים האחרונות הסתבך עם שקרים ועם התנהגויות בעייתיות ובראשן מסיבות הקורונה שערכו אנשיו, אחת מהן אף בהשתתפותו, בזמן שבריטניה כולה הייתה בסגר. בחודש שעבר הוא צלח בקושי הצבעת אי-אמון, הוא אמנם השיג אז רוב ונשאר בתפקיד ראש הממשלה, אבל יותר מ-40% מהסיעה השמרנית שאליה הוא משתייך הצביעה נגדו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום