'המבשר' נגד סמוטריץ': הוא מסרב לתקוף אותם

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', זוכה הבוקר למתקפה חריפה בעיתון 'המבשר', בשל תמיכתו המסויגת בארגון 'צהר': "גוף זה הוא שורש פורה ראש ולענה לכל דבר שבקדושה"

ארי קלמן | פוליטי 7.7.2022 | 08:27

בצלאל סמוטריץ | צילום: Sraya Diamant/Flash90

ביטאון ׳המבשר׳ יוצא הבוקר (חמישי) במאמר תקיף נגד חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ אחרי שאמש דווח על תמיכה מסויגת בחלק מהפעילות של ארגון ׳צוהר׳, שהמטרה היא למנוע את זליגת החרדים למפלגת הציונות הדתית.

"היתכן לתמוך במשנאי תורה כשרעמי הבחירות נשמעים בחלל והצורך לקושש קולות גובר מיום ליום, יש לפעמים אפשרות לתהות על קנקנים ולהבין את משמעותם. לפעמים מופתעים לנוכח עמדות המושמעות בניגוד לכל ציפיה", נכתב בפתח המאמר ב׳המבשר׳

בהתייחס להתבטאות של סמוטריץ׳ אמש נכתב, "השבוע היה זה ח"כ סמוטריץ שהפתיע עם הבנה ותמיכה כלשהי, מסוייגת אמנם, לגבי ארגון צהר המבקש לקעקע את כל הקדוש והיקר. לא הכל בצהר מוצא חן בעיניו, אבל, הוא לא יתקוף את צהר על כך".

במאמר מציינים כי צהר הוא זה שעמד מאחורי מיזם הכשרות של כהנא, "מיזם שמטרתו היתה לחבל במערכות הכשרות הנועדים לעמך בית ישראל, אלה שאינם נמנים על חוגי המהדרין בכשרות, והם סומכים על הרבנות הראשית, כדי שאלה לא ייכשלו חלילה במאכלות אסורות, והם ראו לנכון לפגוע במערכת חשובה זו".

׳המבשר׳ תוקף "במקום לתקוף את מחרפי התורה ומהרסי הכשרות, בוחר ח"כ סמוטריץ לעמוד מהצד: "הם חושבים שזה טוב למרות שאני לא מסכים איתם. אם מישהו עושה משהו שהוא חושב שהוא טוב, אני לא חושב שיש לי זכות לצאת נגדו, גם אם לא אתמוך בו. אבל אני לא אתקוף את מיזם הכשרות". ככלל הוא ממעט בערך הסכנה של ארגון זה: "אני לא חושב שהם אנשים רעים חס וחלילה, לא חושב שהם רוצים להזיק, יש לי וויכוח איתם בכמה סוגיות". וכי נעלם מח"כ סמוטריץ שכל הצרות וכל הארס וההרס מתוצרתו של מתן כהנא הם בהנחיית ארגון צהר".

"פעילותם קשורה וממומנת מארגוני רפורמים שמטרתם הראשית והעיקרית היא להרוס את מערכות ישראל ולפגוע עוד ועוד בערכי הדת והמסורת. ההמעטה בערך הסכנה של ארגון זה, מסוכנת. אי ההבנה שגוף זה הוא שורש פורה ראש ולענה לכל דבר שבקדושה, אינה מתקבלת על הדעת. פתגם עולמי אומר: דע את האויב. השלב הראשון בנצחון הוא לזהות את האויב. לדעת מי הוא זה שרוצה לפגוע, להרע ולהזיק. הזיהוי הוא חלק בלתי נפרד מהפתרון", ציינו.

לסיום כותבים "מצופה מח"כ סמוטריץ שיכיר את האויב. שיבין שאסור שתהיה כל הבנה או אבק תמיכה כל שהיא בארגון צהר. ארגון זה הוא לצרינו, ולא לנו. הוא שותף עם הרפורמים, הוא חבר לכל מי שרוצה לפגוע בשומרי התורה והמצוות. איננו יכולים לתמוך בהם, גם לא למחצה, לשליש או לרביע. הם מוקצים מחמת מיאוס. הם מבקשים מיטוט ערכי תורה, אנו שואפים להגדיל תורה ולהאדירה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום