בשב"כ נמנעים מלהגדיר את התקיפה כפיגוע; הפלסטיני - בעל היתר עבודה

חקירתו של החשוד בתקיפת תושב בני ברק בעת שעשה את דרכו לתפילת שחרית, שלשום סמוך לעיר, נמשכת | בשירות הביטחון הכללי - עדיין נמנעים מלהגדיר את אירוע התקיפה כפיגוע לאומני | החשוד: תושב אזור שכם שמחזיק בהיתר חיפוש עבודה בישראל ולא היה מעורב בטרור

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 7.7.2022 | 08:48

זירת האירוע| צילום: בחדרי חרדים

יממה לאחר מעצרו החשוד בתקיפת יצחק דהן ופציעתו באורח קשה, שלשום לפנות בוקר בגשר גבעת שמואל סמוך לבני ברק, בשב"כ עדיין נמנעים מלהגדיר את התקיפה הקשה כפיגוע לאומני.

הבוקר מתבררים פרטים חדשים על זהותו של המפגע. מדובר בתושב העיירה הפלסטינית עינאבוס מדרום לשכם, בן 33. מבדיקת השב"כ עלה כי לחשוד אין עבר ביטחוני - ולפי הערכות הוא לא היה מעורב בפעילות טרור. הפלסטיני מחזיק בהיתר עבודה בישראל ונכנס לשטחי המדינה כחוק. חקירתו עדיין נמשכת ובמערכת הביטחון מנסים לברר את הנסיבות.

אתמול הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר פלסטיני בחשד לדקירתו של יצחק דהן. "בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצר חשוד בתקיפה ופציעת אזרח ישראלי בגבעת שמואל. החשוד, פלסטיני, הועבר לחקירת שב"כ", נאמר בהודעת שירות הביטחון הכללי.

מוקדם את יותר אתמול שחזר יצחק דהן, שבינתיים מצבו הולך ומשתפר, את שהתרחש אמש ברגעים הדרמטיים. "עליתי בגשר מבני ברק לכיוון בית הכנסת בגבעת שמואל", סיפר לכאן חדשות. "באמצע הירידה אני רואה מישהו לבדו שמסתכל עלי ומושיט יד לשקית. כבר דמיינתי שיש משהו - ואני מקווה שלא יתרחש כלום".

"המשכתי לעלות", מוסיף דהן לתאר, "בעוד הוא המשיך לרדת. אחרי מספר שניות אני מקבל לפתע חבטה על הראש, ושוב פעם חבטה. לא יכולתי להגיב. תפסתי את הראש וניסיתי עוד לעמוד. ראיתי שזה קשה, אז התיישבתי. וככה התחלתי לעצור את הדם".

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר על מעצר החשוד: "אני מברך על תפיסת המפגע באירוע הדקירה אמש. משטרת ישראל פעלה באחריות מרגע היוודע האירוע. כרשות אנחנו מחוייבים לעשות הכל בכדי למגר את תופעת השבחי"ם ואנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט במדיניות תקיפה למיגור תופעה זו שהינה סכנה קיומית שלא נסכים איתה. אנו שולחים איחולי החלמה לפצוע ומתפללים כי נדע רק שקט ושלווה בעירנו ובארץ כולה".

אתמול פעלו כוחות גדולים של משטרה בסריקות נרחבות ברחבי העיר בני ברק והסביבה אחר החשוד שדקר את יצחק דהן, בעת שצעד על גשר גבעת שמואל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי דהן סיפר לשוטרים שהגיעו לזירה, כי אדם בעל חזות ערבית תקף אותו באמצעות חפץ חד - ונמלט לתוך העיר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום