השר הפורש: "יהיו הפתעות נעימות, תחכו במתח"

האם יאיר לפיד יבצע מהלכים שיקרצו לבייס השמאלי בתקופת הבחירות? לפחות לפי השר לשיתוף פעולה אזורי צפויות הפתעות בזירה המדינית. באשר לפרישתו, הוא טוען כי 'מרצ' מגיעה לבחירות ללא הישגים בממשלה שהקימו | לדבריו, זהבה גלאון חייבת לחזור לראשות המפלגה כדי לשקמה

קובי עוזיאלי | פוליטי 7.7.2022 | 09:01

עיסאווי פריג' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לימין יש סיבה לדאגה? השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ עיסאווי פריג', שהודיע ביום שלישי על פרישתו מהחיים הפוליטיים, התראיין אמש (רביעי) ליעקב ברדוגו ואיתמר פליישמן ברדיו 'גלי ישראל' ואמר: "יהיו הפתעות נעימות גם בזירה הפלסטינית, תחכו במתח לשמוע אותנו. לא יכולים להיות כמו בת יענה ולשים את הראש באדמה ולהתעלם מהסוגיה הפלסטינית, זו הייתה אחת הטעויות של הממשלה האחרונה ואנחנו לקראת שינוי. לפיד שם את זה בסדר עדיפויות יותר מתקדם". כך השר שאולי יודע דבר ושניים על כוונותיו של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, עמו הוא מתחזק קשרים ענפים ולו הודיע על פרישתו ולא ליו"ר מפלגתו 'מרצ' ניצן הורוביץ.

יצוין כי במהלך ביקורו של ראש הממשלה לפיד בצרפת ביום שלישי, הוא נשאל על ידי כתבים מדיניים, האם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולפיד השיב כי הוא לא שולל וכי בשלב זה אין יוזמה כזו על הפרק. כלומר בתקופת כהונתו כראש ממשלה חליפי נזהר לפיד שלא לפגוש את אבו מאזן כדי לא להכעיס את גוש הימין שהיה בממשלה, אך כעת כשהוא ראש הממשלה שמקבל את ההחלטות ולאחר שהממשלה ממילא כבר מפורקת ובתקופת בחירות, הוא משוחרר מכל עול ומחויב בעיקר למצביעיו מהשמאל-מרכז.

עיסאווי פריג'. צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים.

בראיון ל'גלי ישראל' קובל השר פריג': "אני לא מקבל את הטענה שמרצ הייתה גורם מרכזי בהקמת הממשלה, לא הצלחנו להביא הישגים. פרשתי בגלל מכלול של דברים, לא פרשתי מהזירה הציבורית, אני חושב שאני יכול לעזור למרצ יותר טוב מבחוץ. אעשה הכל כדי שביבי לא יחזור".

מתגעגעים לזהבה

לדברי השר הפורש: "האישה היחידה שיכולה לחבר את כל הכוחות ביחד היא זהבה גלאון ואעשה הכל כדי שהיא תחזור". לדבריו, "זהבה גלאון היא המועמדת של רוב מוחץ מחברי מרצ, היא גם מועמדת של חברי כנסת במרצ".

בשמאל קוראים לאיחוד

כמו בימין שמתנגד לנתניהו, גם בשמאל סבורים שיש צורך באיחוד כדי לא לאבד קולות לריק ולשפר סיכויים לשוב מחוזקים, "אני חושב שצריך לקום גוף שמאל גדול שיכלול בתוכו את מרצ והעבודה", אומר השר לשת"פ אזורי.

על כך שעדכן קודם את לפיד בהחלטתו לפרוש ולא את יו"ר מפלגתו הורוביץ, אמר עיסאווי פריג': "זה לא סוד שאני ויאיר לפיד בקשר אישי טוב".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום