חברי פרלמנט אירופים מגנים את הביקורת על ישראל

שני חברי פרלמנט גינו בחריפות את השימוש של האיחוד האירופי בחוק הבינלאומי כדי לגנות רק את ישראל על "התנחלויות לא חוקיות", בעוד האיחוד מתעלם ממקומות אחרים באירופה שנמצאים תחת כיבוש על פי החוק הבינלאומי. את הדברים הם אמרו במליאת הפרלמנט האירופי בשטרסבורג

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.7.2022 | 09:48

בניין האיחוד האירופי | צילום: Pixabay

חברי פרלמנט הולנדים ברט-ג'אן רויסן ומיצ'אל הוגווין גינו את השתלחות האיחוד האירופי בישראל בכל הנוגע להתנחלויות, הם אמרו את דבריהם במליאת הפרלמנט האירופי בשטרסבורג בעקבות הצהרות רבות בנוגע ל"כיבוש" של ישראל בראשות הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ג'וזפ בורל.

שני חברי הפרלמנט משתייכים לקבוצת השמרנים והרפורמיסטים האירופיים, רויסן, סגן יו"ר יחסי האיחוד האירופי-ישראל בפרלמנט האירופי, הציג את הנושא ואמר כי המאפיינים של בורל לגבי פעילות ההתנחלויות הישראליות הם "שגויים ולא זהירים".

"הוא כל הזמן מדבר על כיבוש. לפי החוק הבינלאומי, זה מונח שיש להשתמש בו רק אם השטח הכבוש שייך למדינה מוכרת אחרת", אמר רויסן. "אבל למי הייתה שייכת הגדה המערבית לפני 1967? לא לירדן, לא לאימפריה העות'מאנית, לא לבריטניה. זה מוזר שבמקרה של צפון קפריסין, שבה מעמדה המשפטי ברור, הנציג העליון לא מדבר על פעילות התיישבות בלתי חוקית", הוסיף.

הוגווין אמר כי האיחוד האירופי מתמקד בישראל ללא התייחסות לשאר השטחים בעולם הנחשבים כבושים. "מדוע האיחוד האירופי מעולם לא קרא לפעילות מגורים של אנשים אחרים בשטחים כבושים אחרים כפשע בינלאומי? אנו מודעים לכך שישנם שטחים רבים שלפי האיחוד האירופי נחשבים ככבושים ברחבי העולם, אפילו באירופה. עם זאת, אנשים נכנסים ויוצאים מהם כל הזמן. עם זאת, האיחוד האירופי מדבר רק על מתנחלים בלתי חוקיים ביחס ליהודים ישראלים", אמר.

הוגווין קרא לנציבות האירופית "או להשתמש בחוק הבינלאומי בעקביות או להימנע משימוש מוחלט בשפה משפטית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום