מחוקק איראני אישר כי הפיצוצים היו חבלה

פיצוצים בבסיס משמרות המהפכה בטהראן בשבוע שעבר היו חבלה, כך הודה נציגה של טהראן בפרלמנט לשעבר מפקד במשמרות המהפכה, הוא ניסה לגרום לתקרית להיראות חסרת חשיבות בדבריו, ואמר כי הפיצוצים היו תוצאה של "שני מטעני חבלה מאולתרים חלשים מאוד"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.7.2022 | 09:38

כניסה של בסיס משמרות המהפכה מאלק אשטר בטהרן | צילום: Iran international

מחוקק איראני אישר ביום שלישי כי הפיצוצים באחד מבסיסי משמרות המהפכה בדרום מזרח טהראן ב-1 ביולי היו חבלה. נציגה של טהראן בפרלמנט מוחמד אסמאעיל קוסארי, מפקד לשעבר של מפקדת 'סראללה' של משמרות המהפכה שהופקדה על אבטחת הבירה, ניסה לגרום לתקרית להיראות חסרת חשיבות בדבריו, ואמר כי הפיצוצים היו תוצאה של "שני מטעני חבלה מאולתרים חלשים מאוד". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

קוסארי לא הזכיר פציעות או נפגעים אפשריים בפיצוץ, והתקשורת הרשמית האיראנית ואתרי אינטרנט המזוהים עם משמרות המהפכה שמרו על שתיקה בנוגע לתקרית.

בהצהרת ארגון האופוזיציה האיראני הגולה MEK נטען כי המתקפה בוצעה על ידי "תאים מהפכניים", מונח שהם משתמשים בו לעתים קרובות כדי לאפיין פעולות נגד המשטר והמחאות באיראן. סרטונים עלו ברשתות החברתיות ביום שישי בלילה ובהם נראים אש ועשן מיתמרים מבסיס מאלק אשטאר של הכוח החצי-צבאי של משמרות המהפכה של איראן באסיג'.

כזכור באותו לילה הרעידו שני פיצוצים את בסיס מאלק אשטאר של מיליציית הכוח החצי-צבאי של משמרות המהפכה של משמרות המהפכה באיראן בדרום מזרח הבירה טהראן. גם התקשורת הרשמית ואתרי האינטרנט האיראניים המזוהים עם משמרות המהפכה שתקו על התקרית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום