בריטניה: "הדיווחים על גירוש דיפלומט בריטי - שקריים"

בריטניה מכחישה את הדיווחים האיראניים לפיהם דיפלומט בריטי נעצר על ידי טהראן בגין ריגול, בדיווחים האיראנים נאמר כי פקידים בריטים נתפסו לוקחים דגימות קרקע באזור שבו נערך ניסוי טילים. האיראנים פרסמו את הדיווחים על כך בכל כלי התקשורת באיראן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.7.2022 | 09:00

לטענת האיראנים השגריר אוסף דגימות | צילום: צילום מסך

משרד החוץ של בריטניה הכחיש אתמול טענה של כלי תקשורת ממלכתיים באיראן כי משמרות המהפכה של איראן עצרו דיפלומט בריטי ונציגים זרים אחרים בשל האשמות בריגול. לא ברור אם הדיווח באיראן לגבי הדיפלומט והזרים האחרים שנעצרו מתייחס לאתמול או בעבר. סוכנות הידיעות פארס דיווחה כי הזרים נעצרו, אך לא מסרה מתי או אם הם נמצאים כעת במעצר.

בערוצי החדשות דווח, כי סגן השגריר הבריטי, ג'יילס וויטאקר, וזרים אחרים הואשמו באשמות ריגול לאחר שביקרו באזורים אסורים שונים במדינה בזמן שמשמרות המהפכה ביצעו ניסויים בטילים בליסטיים. סוכנות הידיעות החצי-רשמית פארס, המקורבת למשמרות המהפכה, טענה כי וויטאקר גורש מהמדינה לאחר שהתנצל. משרד החוץ הבריטי הגדיר את הדיווחים לפיהם דיפלומט גורש כ"שקריים לחלוטין".

סוכנות הידיעות פארס האשימה את ישראל בשימוש באזרחים זרים כדי לסייע לה להגיש את התביעה נגד איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם. איראן עצרה בעבר אזרחים כפולים ובעלי קשרים מערביים, לעתים קרובות באשמת ריגול, וניצלה אותם כקלפי מיקוח בשיחות על נושאים אחרים, כמו משא ומתן על גרעין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום