נשיא רוסיה לשעבר מאיים עם גרעין: "זו תהיה סופה של האנושות"

נשיא רוסיה לשעבר מזהיר מפני מלחמה גרעינית שעלולה לסיים את "קיומה של האנושות" אם מוסקבה תיענש על פשעי מלחמה באוקראינה. הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב אמר שבית הדין הפלילי הבינלאומי לא צריך להעניש את רוסיה, הוא הזהיר מפני תקיפת המדינה בעלת "הפוטנציאל הגרעיני הגדול ביותר"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.7.2022 | 11:07

אטום, אילוסטרציה | צילום: Pixabay

נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, הזהיר מפני הקץ ל'קיומה של האנושות' אם מוסקבה תיענש על פשעי מלחמה, במסגרת האיום הגרעיני האחרון של הקרמלין על נשק יום הדין.

בן בריתו הקרוב של ולדימיר פוטין, המשמש כעת כסגן ראש מועצת הביטחון, אמר שבית הדין הפלילי הבינלאומי צריך להימנע מניסיון "פעולות משפטיות" נגד רוסיה.

הפלישה הפרועה לאוקראינה ממשיכה להותיר מאחור שורה של פשעי מלחמה, כולל הפגזות חוזרות ונשנות על אזרחים, דיווחים על רצח ועינויים, הוצאות להורג ושימוש בתחמושת מצרר אסורה.

מדבדב, שהיה הנשיא והבובה של פוטין בין 2008 ל-2012, כתב אתמול בטלגרם: "הרעיון להעניש את המדינה בעלת הפוטנציאל הגרעיני הגדול ביותר הוא אבסורדי בפני עצמו. ובפוטנציה מאיים על קיומה של האנושות". לאחר מכן הוא האשים את ארה"ב בניסיון 'לזרוע כאוס והרס' באמצעות בית הדין הבינלאומי בהאג.

הבכיר מהקרמלין אמר: "כל ההיסטוריה האמריקאית, מימי כיבוש האינדיאנים, היא מלחמת השמדה עקובה מדם. ואנחנו מדברים על ההשמדה האכזרית ביותר של האוכלוסייה האזרחית. זה הפך לסגנון מובהק של הפוליטיקה האמריקאית, מי שנמצא שם בשלטון. במהלך מלחמת העולם השנייה הרסה ארצות הברית בדרך זו את הירושימה ונגסקי - רק כדי להצדיק את ההוצאות האדירות לפרויקט מנהטן הגרעיני".

"וייטנאם וקוריאה, יוגוסלביה ועיראק, קובה, אפגניסטן וסוריה מודעים היטב עד כמה ההשלכות של פלישות כאלה הרות אסון, הרשימה ארוכה, ומתעדכנת כל הזמן, אמריקה הרגה יותר מ-20 מיליון בני אדם ב-37 מדינות מאז תום מלחמת העולם השנייה, לפי מחקר שפורסם ב-Global Research".

הוא האשים את ארצות הברית בכך שהיא רוצה להעמיד את מוסקבה בפני בתי דין בינלאומיים, בעוד היא עצמה לעולם לא עומדת בפני עונש על מלחמותיה שלה. מדבדב המשיך: "מספר הקורבנות של המדיניות הפלילית של ארצות הברית כיום דומה לקורבנות המשטר הנאצי".

"אז מי יעשה לנו משפט ראווה? אלה שהורגים אנשים ומבצעים פשעי מלחמה ללא עונש, אך אינם זוכים לגינוי אמיתי במבנים הבינלאומיים הממומנים על ידם? אלה שכל כך האמינו בבלעדיות ובחסינותם? אלה שמאמינים שיש להם את הזכות לשפוט אחרים, אבל הם מעבר לסמכות השיפוט של בית משפט כלשהו?".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום