מידי קיץ: הסבל הדוחה של תושבי השכונה

תושבי שכונה די חדשה ביקנעם עילית סובלים מלהקות בלתי נכחדות של ברחשים שנכנסים לכל מקום, חפץ ומאכל ולא מוצאים פיתרון שיסייע להם להיפטר מהם. בעירייה טוענים שביצעו ריסוס ומקווים שיהווה פיתרון

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 7.7.2022 | 11:20

הברחשים | צילום: מתוך 'יהיה בסדר' בפייסבוק

הגיע הקיץ, ואיתו גם ענני הברחשים לשכונה הירוקה בעיר יקנעם. נעמה, מאזינה לתכנית 'יהיה בסדר' המשודרת בגלי צה"ל פנתה וסיפרה: "אשמח לשתף אתכם במטרד נוראי שמתרחש בשכונת שער הגיא ביקנעם עילית. השכונה קיימת כ-6 שנים, מותגה כ'שכונה ירוקה'. כל קיץ במשך 4-5 חודשים סובלים דיירי חלק מהרחובות מכמויות אדירות של ברחשים בבתים".

לדבריה, "התופעה נובעת מפחים מוטמנים אשר תוכננו על מנת ליצור אסתטיקה במקום פחי הצפרדע הירוקים, אך בפועל כמויות הנוזלים שמצטברות בתחתית ההטמנה עושות את שלהן, ומייצרות כמויות של ברחשים (זבובוני זבל) שמציפים את הבתים. אנחנו לא פותחים חלונות בקיץ ועדין הבית מפוצץ/ הם בכל מקום - בתוך המקרר, בצלחת ארוחת הצהריים, בבקבוקי אוכל ומזון התינוקות, זה פשוט דוחה ובלתי נסבל!".

גם במקרר. מתוך הפייסבוק של 'יהיה בסדר'.

נעמה טוענת כי "כבר שנים שאנחנו התושבים מתלוננים למוקד העירייה ולא מקבלים מענה, יחס או פיתרון. פשוט מנפנפים אותנו. פעם באף פעם מביאים עובדי עירייה לשטוף את הפחים, אבל כמובן שזה לא עוזר. תגובת העירייה בפייסבוק מגוחכת, עושים מאיתנו צחוק, טוענים שזה כבר טופל והמוקדים שנשארו זה כנראה מקרים פרטניים שהם יבדקו".

היא צירפה תמונות להמחשת המטרד, מלכודת דבק שהיא מציבה במטבח וכמות הברחשים שנצמדו אליה ביום אחד.

לשידור בגל"צ עלתה גם מוניק קונפינו, מנכ"לית עיריית יקנעם, שסיפרה על פיילוט חדש שהתחילו השבוע ובמסגרתו מרססים את קרקעית הפחים בחומר שמטרתו לכלוא את הברחשים. "אנחנו מקווים שהניסיון הזה יצלח, ונעמה ושאר התושבים יפסיקו לסבול מהזבובים", סיכמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום