20 חתולים חולצו במצב בריאותי קשה

מפקחי משרד החקלאות חילצו 20 חתולים במצב בריאותי קשה שהוחזקו בדירת מגורים בתת תנאים בחיפה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בבית גידול לחתולים שהוקם בדירה על ידי השוכרים ללא הסכמת או ידיעת הבעלים

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 6.7.2022 | 23:54

החתולים שחולצו | צילום: משרד החקלאות

צוות משולב של אגף רווחת בעלי חיים בשירותים הווטרינריים, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח), והשירות הווטרינרי העירוני בחיפה, פינה 20 חתולים במצב פיזי קשה מדירת מגורים שכורה בחיפה שככל הנראה שימשה כבית גידול לחתולים. הצוות הגיע למקום בעקבות תלונה שהגישו בעלי הדירה שחשדו כי השוכרים מחזיקים במקום בבעלי חיים בתנאים קשים של הזנחה. לאחר שנכנסו לדירה, נמצא על ידי אנשי הצוות כי החתולים שוהים כל העת ללא אוורור ראוי, בכלובים מזוהמים מהפרשות, תוך שהם סובלים ממצב בריאותי קשה. החתולים פונו למתקן מוגן של משרד החקלאות לטיפול ושיקום, ובעליהם זומנו לחקירה בגין עבירות על חוק צער בעלי חיים.

ראשית האירוע בתלונה שהגישו בעלי הדירה (שדירתם כאמור מושכרת) לשירות הווטרינרי העירוני בחיפה, שביקש את עזרת מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בטיפול באירוע. צוות משולב הגיע למקום במהרה, ולאחר שנכנסו לדירה זיהו מיד כי נידף ממנה ריח חריף ביותר של אמוניה הנובעת מהפרשת הצרכים של החתולים והימנעות מניקוי ארגזי החול שלהם. בדירה נמצאו 20 חתולים מסוגים שונים, בתנאי מחייה קשים ובמצב בריאותי רעוע. החתולים שהו כל העת בכלובים קטנים ומזוהמים, ללא מרחב רביצה ראוי, ובצפיפות גבוהה. הכלובים היו מלוכלכים מהפרשות, וניכר כי חלקם הגדול סובל מפגיעות פיזיות, לרבות דילול פרווה, תת תזונה ומחלות פיזיות קשות אחרות.

צילום: משרד החקלאות.

מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בבית גידול לחתולים, מגזעים והכלאות שונים, שהוקם בדירה על ידי השוכרים, ללא הסכמת או ידיעת הבעלים. בשל הזנחתם הקשה, החתולים פונו למתקן מוגן של משרד החקלאות לשם קבלת טיפול רפואי ושיקום. בעלי החתולים הוזמנו לחקירה ביחידת הפיצו"ח בשל חשדות לעבירות על חוק ותקנות צער בעלי חיים.

ד"ר דגנית בן דב, אגף רווחת בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות אומרת בעקבות המקרה כי "חתולים הם בעלי חיים אינטליגנטיים, עצמאיים וסקרנים, הזקוקים למרחב,, אפשרות לבטא התנהגות טבעית, ותנאי סביבה הולמים. החתולים שמצאנו בחיפה היו במצב קשה מאוד, פיזית נפשית, לכאורה כיוון שבעליהם שניסו להפיק רווח מריבוי שלהם ונמנעו ממתן טיפול בסיסי וטיפול רפואי הולמים. אני שמחה מאוד שהצלחנו למנוע מהם סבל נוסף, הרבה בזכות שיתוף הפעולה הפורה עם השירותים הווטרינריים העירוניים. כמדיניות, אנו מגלים אפס סובלנות לאירועי צער בעלי חיים, ומבקשים מהציבור לפקוח עיניים ולדווח על כל חשש לפגיעה ברווחת בעלי חיים במוקד משרד החקלאות, בטלפון 6016*, הפעיל 24/7".

צילום: משרד החקלאות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום